Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite i Ängelholm?
-
Kite i Ängelholm?
Publicerad av arnold på 21 maj, 2004 vid 16:30Hur är det att kita i Ängelholm? Var brukar ni hålla till?
rambo_johnson svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
de e gött!
vid småbåtshamnen/klitterhus/pirarna så funkar de fint
dock så blir där ganska befolkat på sommaren o då funkar
kanske sibirien bättre som ligger mer söderut på strandensen finns de massa områden i närheten, t.ex. farhult som
ju ligger 10-15min ut mot kullen (långgrunt) .. -
Tjena!
kita inte vid klitterhus eller hamnen! Åk ner till södra stranden, Sibirien, inget folk och mkt plats!
Har varit ggrymt nära att det hänt olyckor vid hamnen! Vill gärna fortsätta kita i ählm så snälla åk ner till södra.Hälsningar Johan
-
fan iq troll, hela bukten går att segla i…ta dig ner till stranden är väl inte så svårt
-
fan gör han för tecken där, ser ut som en tysk hälsning…
-
jao han ser väldigt tysk ut…
skit i ängelholm ta er upp till mynningen istället -
Steffo är enligt min mening ett forum där man har möjlighet att utbyta information genom att ställa seriösa frågor och ta emot seriösa svar. Sedan finns det mer eller mindre intelligenta inlägg och sedan finns det de som är ovanligt ointelligenta. Att bara gå ner till standen för att kita räknar jag till det senare.
Tack för de övriga informativa svaren.
-
arnold va de inte du som skrev att det var perfekt att segla i farhult vid nord? Till en nybörjare dessutom, inte megasmart kanske?
-
MMMMM, det här är ju riktigt roligt!! Farhult är bukten till höger om Jonstorp. Enligt kartan och personlig erfarenhet kommer vinden vid nordlig riktning rakt onshore. Detta innebär utmärkta förhållanden för kiting enligt min mening!
-
Svar till:
Steffo är enligt min mening ett forum där man har möjlighet att utbyta information genom att ställa seriösa frågor och ta emot seriösa svar. Sedan finns det mer eller mindre intelligenta inlägg och sedan finns det de som är ovanligt ointelligenta. Att bara gå ner till standen för att kita räknar jag till det senare.
Tack för de övriga informativa svaren.
[/ QUOTE ]
fan den nybörjare som inte har huvud att fatta att man inte kitar vid klitterhus en solig sommardag, han ska dö. annrs e det fritt fram o kita var fan i skälderviken man vill…
-
Du kanske ska börja med att läsa igenom frågorna ordentligt innan du svarar. Och förresten, slutar med att hota folk, det här är Sverige och inte Vietnam, Rambo!
-
Svar till:
MMMMM, det här är ju riktigt roligt!! Farhult är bukten till höger om Jonstorp. Enligt kartan och personlig erfarenhet kommer vinden vid nordlig riktning rakt onshore. Detta innebär utmärkta förhållanden för kiting enligt min mening!
[/ QUOTE ]
Faktum är att N vind inte är så himla bra i Farhult. NV eller till och med V är bättre, om Kullen inte pajjar vinden dock och gör det byigt. Annars är Farhult ett helt ok spot! Långgrunt som in i, tyvärr dock några stenar, strategiskt utplacerade av någon högre makt
Logga in för att svara.