Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite i Australien

• Kite i Australien

Publicerad av anonym-anvandare på 23 oktober, 2003 vid 09:14

Hej!

Jag och en kompis kommer åka till Brisbane för att plugga i ett halvår och givetvis ska kiten få följa med. Är det någon som har koll på några bra kiteställen i närheten av Surfers Paradise?

Mvh
    Fredrik

stebe svarade 22 år sedan 2 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • stebe

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 09:24

Komplettera gärna med länkar till vindstatistik över olika platser i Australien.. jag funderar också på att fara dit ner och plugga cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 09:36

Tjena!
    Kan rekommendera Byron Bay och Noosa, sjukt bra ställen att kita på. I noosa har du en liten ”sjö” som går rakt ut i havet, vill man åka plattvatten håller man sig i sjön, vill man ha vågor kan man bara köra rakt ut i havet, ritkigt coolt!
    Ge järnet,

M.Bergman

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 09:54
  • stebe

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 10:06

Det verkar inte blåsa nått vidare där.. någon som har egna erfarenheter.. Perth på västkusten verkade vara ett hyfsat blåshål iaf

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 10:12

Av vad jag har hört så är det lite si och så med vinden där nere. Är bättre än stockholm dock smile.gif och kan man inte kitesurfa så kan man ju alltid vågsurfa.

• stebe

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 10:14

Eller ligga på stranden, dricka paraplydrinkar och spana på brudar.. cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 10:31

Men snubben!!! Välkommen till paradiset. J*la avundsjuk man är!!!

Var i Brsibane under 3 veckor förra året innan jag fortsatte min tur längs östkusten. Du kommer kunna kita varje eftermiddag på detta super secretspot. Stället heter wellingtonpoint. Du tar tåget för 20 spänn T&R dit. Sen kan du ta en lokal buss eller gå de sista 500 metrarna. Har du tur så plockar en av min goda vänner upp dig. (Ca 20 locals)

Tåget tar ca 30 min och avgår från centrala Brisbane. Stället är sjukt bra. Vid lågvatten kommer en sandbar upp som leder ut till en ö ca 1 km ut. Läns denna sandbar kan du köra i plattvatten som du aldrig skådat. Det kan blsåa hur mkt som helst. Har fian bilder där det surfas salsgolv i 35 knots….

När jag var där hade jag vind från 14-40 knots varje eftermiddag. Det är grym bris. Stället funkar i alla vindriktningar då det är en lång smal halvö som är själva pointen…

Visa respekt ödmjukhet inför alla locals och följ de angiva reglerna samt hälsa från Freddan (The Swede) så kommer du att bli bra polare med alla locals där vissa för övrigt bor i Brisbane och då kan du få lifta med dem istället för att åka tåg….

Kolla denna länk till den loka kiteshopen: http://www.kitehaven.com.au

(Ganska schysst hopp på framsidan va…)

/Ride on å jag e j*ligt avundsjuk…

/Freddan

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 10:34

ni skulle åkt till perth istället, medelvind på 7m/s oktpber till mars…jämför haboljungs ca 3 i somras…

vad jag förstått kan man kitea lika mycket på ostkusten fast det är klenare vind.

http://www.traqua.com
    http://www.kitingaustralia.com

med mera….kan fixa lite andra länkar ikväll.

• stebe

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 10:43

Jag skulle vara tacksam om du kunde skicka lite länkar med info om Perth till mig, det finns ett par universitet där som jag har spanat in. laugh.gif

stebe284@student.liu.se
    mvh
    /stefan

• anonym-anvandare

Medlem
    28 oktober, 2003 vid 17:52

Tjohej!

Tackar för infot Freddan. Det där stället låter ju jävligt sweet. Ska ta och kolla upp det när jag kommer dit.

Mvh
    /Fredrik

• stebe

Medlem
    29 oktober, 2003 vid 09:32

Lite vind info och schyssta länkar http://www.seabreeze.com.au/

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications