Senaste nytt › Forums › Kite i klagshamn? Är man välkomnen där?
- 
		Kite i klagshamn? Är man välkomnen där?Publicerad av skejtar_henke på 5 januari, 2004 vid 22:39Har inte åkt kite så länge och har aldrig varit i klagshanm Malmö. Har hört från andra att man blir bortkörd och trakaserd där. Stämmer detta eller är jag felinformerad. Jag frågar ärlig och hoppas nån ger mig ett bra svar. 
 Hoppas vekligen att detta inte stämmer. För vi är ju på vattnet av samma orsak.. Vi gillar surfing.En undrandes kiteare? Henke H styret svarade 21 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
- 
			9 Svar
- 
JOHN_J_RAMBOGäst5 januari, 2004 vid 23:24haha.. 
 Om det e så som du har hört så e det inga V-surfare!!!!Vafan, båda e beroende av vind o båda utövar sin sport på vattnet..fattar inte varför ni inte skulle kunna köra där? Visst ni har långa trådar o en ful stor skärm, samt en ful liten planka o taskig åkstil  Har inget imot Kitare överhuvud taget.. 
 Surfar mycket i Beerlanda, o det har aldrig vart en Kitare där innan va jag kan minnas, o nu e det massor av nya ansikten som kör Kite där, bara ”kul” med fler folk!!!
 Blir ju go stämmning på vattnet.Något som e mera irreterande är att ni verkar ha svårt att kontrolera era prylar så den kan utövas bland andra folk på vattnet. Mina åsikter… 
- 
Jag har bara varit och surfat en gång i Kalgshamn. Vad jag förstod så är kitare inte välkommna vid vindsufingklubbens ”område”. Varför vet jag inte. Det är samma sak vid Haga park om jag inte missminner mig. //jörgen 
- 
Precis. Vid klubben är man inte välkommen om man inte vindsurfar. Men en bit därifrån ser jag ingen anledning till att man inte skulle få vara där… 
- 
Än sålänge finns ingen laglig grund för att kunna ”köra bort” någon från klagshamn, det är en allmän strand. Klagshamn Surf Club hyr marken, och kan väl i viss mån hålla lite koll på vem som kör in och parkerar sin bil där, inte mer. Vill du kita, så får du det, deras ”kiting förbjuden”-skylt till trots. Men, det är väldigt många som seglar där så se till att du har BRA koll på vad du gör innan du kommer hit, för annars är det en helt annan sak. Och då kommer nog jag personligen köra bort dig!  Men kör så det ryker! /Oscar W 
- 
När det gäller hagapark är anledningen att folket som badar på stranden som ligger precis brevid OWC inte vill ha kitarna där. Det är vad jag har hört. 
- 
Hmm intressant. Roligt att höra att man är välkommen. Vill ju säga att det inte borde vara några problem så länge man har lite koll på sina prylar. Sen att nån tycker att vi har gräslig stil må vara hänt. Vi tycker ju ungefär samma. Men vindsurfing är ju så mycket roligare än att sitta hemma. Men pojkar prova inte kite för ni kan bli fast….. Hoppas ni förstår att att vi vill är att få surfa lite tillsammans och inte bråka. Ha det gött på vattnet. henke 
- 
Varför denna längtan till att trängas med andra??? Det måste ju finnas stränder nog till både Kitare och V-surfare?? 
 Varför riskera att det händer en massa olyckor?????
- 
det skall var bra där vi sudlig vind och inte så djupt. så det är ju bra när det är svinkallt ut och när det blåser syd det är aktuellt.. så det borde ju inte vara några prblem. Henke 
- 
haga-förbudet gäller eftersom det ligger ett fågelskyddsområde precis norr om surfområdet som har raidats av kitare ett par gånger och därför har länsstyrelsen satt upp förbudet. det du har hört om badgästerna stämmer inte eftersom kitestranden har laggts direkt söder om badstranden. 
 så badområdet ligger mjitt emellan kite och v-surfområdena
Logga in för att svara.