Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite I vågor!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2003 vid 07:21

*host*smygreklam*host*

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2003 vid 00:31

hehe de på stormvarning är duktiga försäljare! laugh.gif Jag önskar bara att deras grejer inte va så svindyra så en å annan kunde ha råd men men grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

• sirgomez

Medlem
    5 februari, 2003 vid 08:16

hållar med! en drake måste ju inte kosta 10 000kr eller? wink.gif
    men trevlig är de!

• nilsson

Medlem
    5 februari, 2003 vid 08:57

Hej Thomas!
    Jag har surfat runt lite och tittat på priser, så jag måste säga att jag är lite förvånad över inlägget! North är billigare, men i övrigt ligger priserna ung. där vi ligger för 03 produkter, och det det inte handlar om en lagerrensning på 02 produkter, men som jag tidigare sagt vi har en policy som gör att alla betalar samma, vilket kanske missgynnar ett fåtal men det stora flertalet av kitare får en lika chans till bra produkter! sen håller vi på EU regler angående reklamationer, vilket jag har förstått har varit ett problem bland en del i branschen, efter följt debatten i detta forum, men det är vi givetvis inte ensamma om utan det finns måga andra( det stora flertalet förhoppningsvis) som gör, men det är alltid upp till kunden att bestämma vad den vill ha, vi vill bara erbjuda en erkänt mycket bra produkt till ett normalpris,lika för alla, (se samtliga 03 tester som är publicerade, både i tidningar och andra forum)sen är det upp till konsumenten att bestämma//Mvh Bengt

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2003 vid 09:12

En Drake måste nog kosta 10 000 kr om man väljer att driva sitt företag vitt enligt svensk lagstiftning……

Men det är iochförsig väldigt många som skiter i det!!!
    Arbetsgivaravgifter moms och inkomstskatt är ju sånt som kitare inte behöver bry sig om!

Men visst håller jag med om att det är en svindyr sport, men tycker man inte det är värt det så kan man ju börja med pingis istället!

/En vanlig kitare, ej försäljare

• sirgomez

Medlem
    5 februari, 2003 vid 09:26

hej igen,
    jag vet att det är dyrt att driva en föertag – jag har själv 2. Och det är inte als bra för sverige med 25 % moms, eftersom, om man köper grejor i tyskland kan de ju sälja 9% billigar bara för de har 16 % moms. och där ligger ju en stor europeiskt problem. jag kan handla i tyskland och betala mindre och det är inte bra för Sveriges economi.
    Jag själv skulle inte har börjad om jag skulle ha en startinvestition av 20 000 kr. Men man kan ju köpa begagnade grejor och så blir alla glad! De som säljar nya grejor kan sälja till den som säljar begagnade grejor och den som köper begagnad kan testa sporten på låg kostnader.
    Problemen med de höga priser i Sverige är bara att många kommer att köpa drakar och brädor i en annarn europeiskt land och Svenska återförsäljare kommer tappa kunder.
    Om jag ser vad en drake koster om man köper den direkt från en fabrik i Kina, så är det förvånadsvärd, hur många mellanhänder det fins och man är inte längre förvånad över 10 000kr för en drake i Sverige.
    Jag är ff bara vanlig kitare, men har nån tänkt på en ren svenskt märke som bara tillverkar drakar?
    Jag skulle vara med! Med CAD-ritningar,symaskin och investeringar – jag vill vara med!

• nilsson

Medlem
    5 februari, 2003 vid 09:54

Hej Igen Thomas!
    Detta får bli mitt sista inlägg i debatten (måste hinna med bokföringen), Jag håller helt med dig att det är många mellanhänder, men som du vet är det många kostnader på vägen från kina, det är inte de som har patenten, de jobbar som du vet på uppdrag, precis som i stort sett snart alla tillverkningsbranscher från bilar, mobiltelefoner till de flesta klädesmärken! sen skall huvudfirman tjäna, de med de olika patenten skall ha betalt, generalagenter osv. men som sagt var så är det i alla branscher i stort sett! sen att kringå de svenska momsreglerna är inget jag strävar efter!
    tycker man att momsen är för hög, ja då får man jobba politiskt för att förändra den! men det känns som det är en större fråga, än vad jag vill ge mig in på här och nu, men jag vill avrunda med att syvende och sist säga att det är efterfrågan och utbud som styr finns det en efterfrågan efter produkterna så kommer vi att erbjuda dem, finns det ej! ja då kan vi ej erbjuda produkten heller, men den policy vi har inom företaget kommer vi ej att ändra på, sen hoppas jag att någon nappar på ditt erbjudande då jag tror att du har mycket att erbjuda i konstruktionsväg( jag är imponerad av dina tidigare arbeten, som du har presenterat), så där gör jag gärna lite reklam!//Mvh Bengt

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2003 vid 13:40

Än sen då! bilden är bra! och smygreklam,tja det är det väl många inlägg som är

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2003 vid 17:40

Ge er nu för fasen… Kul att läsa långa utlägg om politiska aktioner…
    SLUTA!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2003 vid 00:42

Gillar du inte, ge fan i å läsa då. Facktiskt kul att läsa något annat än bara massa tips å tricks disscusioner. För övrigt tycker jag som Tomas. Man borde tar risker å kringå massa moms o mellahänder samt importera begagnat för att få helt enkelt lite mer *** medelrika ungdomar*** i sporten wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2003 vid 10:57

BegŒ brott fšr att andra skall kunna kita verkar clever!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2003 vid 11:07

SOSSE! Personligen behöver jag inga snåla medelklassbarn för sportens välmående!

• sirgomez

Medlem
    6 februari, 2003 vid 13:00

Hallå! jag har inte pratad om att kringa moms och begå brott! man kan ju köpa sina grejor var man vill i EU utan tull. darför fins det ju. Naturligtvis måste man hålla sig inom lagstiftning, der är ju klart!
    Och det handlar ju inte om sportens vällmående (kan en sport må dålig? av att jag köper billig?)
    Det handlar om mitt vällmående! om jag köper billigt kan jag surfa, om det är dyrt så kan jag inte köpa nåt och sitter på stranden och kan sola istället.

• zoolander

Medlem
    6 februari, 2003 vid 16:37

jag håller med dig tsth! jag tycker att alla ska sluta köpa svindyra kites!!! tongue.gif tongue.gif tongue.gif

• nilsson

Medlem
    6 februari, 2003 vid 22:00

Hej Thomas!
    Tror inte att du förespråkar brott , men jag är fortfarande nyfiken på var dessa billiga Kitar befinner sig, var tex. i tarifa i höstas och där var det dyrare än här, har även återigen surfat runt lite bland olika Kiteaffärer på nätet och priserna verkar vara det samma, och jag vet att F-ones policy är att utrustningen skall kosta lika mycket i hela europa, men givetvis skall alla handla där de får mest för pengarna//Mvh Bengt

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications