Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite köp med lite överraskningar

• skotten

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 23:04

ahh actually I know mackan, and know that he would never screw anyone over, even if he wanted to sell the kite, noone has yet found out how much the kite sold for but I am guessing its condition was reflected in what was paid for it.

• haze

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 01:51

Hey Skotten are you serious? That price with in that fucking condition? I hope you joking other wise you and your shop is a joke… He should now whats wrong with his kite and offer a price after that….

• skotten

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 05:58

can someone please tell me how much it cost, cos I aint seeing it anywhere (doh)

• milkman

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 06:11

haha.. 03:51. Probably sober and just tired. no?
    Hur va kvällen?:)

• haze

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 07:10

Just come home from my work then. i was working to 3,30…

• calle_m-2

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 20:12
    WakeNils;420300 wrote:
    Blev det nån uppföljning på det här? Jag skulle inte vilja få hem en drake med en 2 meters lagning om det inte stod i annonsen. Säljare får väl kolla igenom vad de säljer innan det läggs ut.

Säljaren tyckte att jag fått ett så bra pris (5500 kr) på grund av övriga skador, så en prisänkning på grund av revan var ej aktuell, men eftersom kiten inte uppfyllde beskrivningen (där en 2 meters reva aldrig nämndes) var jag inte beredd att fortfarande betala samma pris, och föreslog att skicka tillbaka den mot att få pengarna tillbaka. Till min förvåning var detta inte heller ett alternativ för säljaren, eftersom han inte kände till den väl så synliga skadan.

Har lagt nog med energi på detta köp nu och orkar inte lägga mer, men jag är inte direkt en av de nöjda köparna. Nästa gång blir det nog granskning av varan innan betalning.

• jezaja

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 21:04
    Calle_M.;420469 wrote:
    Till min förvåning var detta inte heller ett alternativ för säljaren, eftersom han inte kände till den väl så synliga skadan.

Hur kan man inte känna till en stor reva som är lagad? Skojare!
    5500:- är ju inte tokmkt för en årets modell men med tanke på alla skador samt ej komplett med orginalgrejer så 4500-5000:- mer rimligt.

”Lagningen som är sydd som jag inte upptäckte när jag köpte kiten second hand”

Sen är det dessutom tredje personen som kört kiten och kört utomlands där det sliter mkt mer i sol osv så tycker jag nog 4500:- är högsta jag hade betalt.

Mackan lär få svårt att lura på folk fler kites här iaf 🙂

• skotten

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 21:37

oops mackan!

Anyway, I am sure that anything that has been fixed will hold fine, it just looks a bit shitty. Shame that this deal has left a bit of a bad taste for everyone though.

• jofa

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 08:28

WOW – 5500!!?! Det var inte en bra deal för dig.

Vill du ha några kites att komplettera med så får du två nya (2006), dvs aldrig uppackade C-kites av mig för 3000kr.
    PM:a om du är intresserad.

• gh0st

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 11:25

Köpa beggat och sen hitta en 2m lång lagning i duken när man packar upp som inte försäljaren berättat om… och att försäljaren inte vill ta tillbaka skiten efter att detta uppenbarat sig.. du har blivit blåst.

• krillan82

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 13:32

Köp min eh beast istället. Den har en liten lagning i duken. annars är den i super fint skick.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite köp med lite överraskningar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.