Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite köpes, wipika

• kite köpes, wipika

Publicerad av anonym-anvandare på 23 juni, 2001 vid 09:59

Önskas årets wipika 8,4 (tror jag den är). Kanon om den finns i sthlmsområdet, men göteborg funkar också då jag turar neråt strömstad om en vecka. Eventuellt även bräda. Denna kite borde väl funka för mig som väger 85 kilo, även i vindar 5-8 typ?/ per

anonym-anvandare svarade 24 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    23 juni, 2001 vid 10:55

Hej!

Jag kan skicka en AirBlast 8.4 till dig i stockholm. Nästa leverans borde vara här i slutet på nästa vecka. Men 5-8 m/s är lite optimistiskt för någon som väger 85 kg. Man får i alla fall ha väldigt stor bräda och tålamod för att det ska funka. Jag väger 80 kg och kör på en F-One TT170 (grym bräda föresten!) i 5-8 m/s med AirBlast 11.8. 8.4:an är perfekt i 7-11 m/s, efter lite erfarenhet på liten bräda.

Om du är nybörjare tycker jag att du ska köpa en 8.4:a och stor bräda och vänja dig vid tanken att du i framtiden kommer vara uttråkad med den draken i vindar runt 5 m/s. Om du har lite erfarenhet tycker jag du ska köpa en 11.8:a.

Skriv ett epost till [email=” [email]info@kiteboard.nu”]info@kiteboard.nu[/email][/email] om du har några frågor eller vill prata pris.

MVH Björn

JUMP Kiteboarding
    [email=” [email]info@kiteboard.nu”]info@kiteboard.nu[/email][/email]
    http://kiteboard.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2001 vid 08:05

körde 8.4 igår i skälderviken och vilken jevla drake bugger me, flög så in i helv*te, snacka om vilken höjd man kan ta, du kan kryssa bara genom att ligga i vattnet (bodydragga upwind 😉

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications