Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite kvalite :p

• Kite kvalite :p

Publicerad av snygging på 4 augusti, 2005 vid 11:15

Kite brädor med snowboards kvalite är riktigt bra men hur är det med kitar????????
    Håller 1 år inga reservdelar, allt för att kränga nya kitar!!
    Kan inte en kite tidning eller liknande göra ett kvalitets test av de vanligaste märkena och deras support, t.e.x. kör ner kiten stenhårt i en vindsurfare och se vilken som håller!!!
    Är det fler som tycker som jag?????? tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif

luuddee svarade 20 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • amigo

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 11:20

Svar till:

kör ner kiten stenhårt i en vindsurfare och se vilken som håller!!!
    Är det fler som tycker som jag?????? tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif

[/ QUOTE ]

mm tycker jag med smile.gif – men vindsurfarna lär ju inte hålla så bra heller – vad kan vara förklaringen till d ? blush.gif laugh.gif tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 11:26

aj aj, känns som du blivit trampad på tån av..en kite?! Har du lämnat in grejjerna för lagning??

Ut i em/kväll? Verkar som det ska blåsa mer norrut, men håller mig nog här nere hur som helst.

//alex

• ollefax

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 11:33

köp inte globerider, min 9 gick sönder när jag störtade den utan att träffa en v-surfare…

• backe

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 11:35

Svar till:

Kite brädor med snowboards kvalite är riktigt bra men hur är det med kitar????????
    Håller 1 år inga reservdelar, allt för att kränga nya kitar!!
    Kan inte en kite tidning eller liknande göra ett kvalitets test av de vanligaste märkena och deras support, t.e.x. kör ner kiten stenhårt i en vindsurfare och se vilken som håller!!!

[/ QUOTE ]

Har kört mina EH 2004 nu i två år, inga lagningar i varken tyg eller bladders. En liten spricka i 12:an som jag inte åtgärdat, varit så i över ett år utan att förvärras.
    Underhåll utfört: Bytat linor på en bom för säkerhets skull.

Så nej, man behöver knappast byta grejor varje år om man inte vill.

• luuddee

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 11:57

ja kvalle finns det ju på vissa kites andra inte. kan väl bara säga att min globerider gick i sönder av en fena på en bräda.. min eh har jag kraschat i dalen, ingen trevlig plats bara massa vassa stenar. samt i klagshamn o den håller fan fortfarande. inte lagat någon av mina eh kites än..

• mjersen

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 13:23

tänkte på en sak, att så länge man inte kraschar sin drake så kan den väll inte slitas så mycket av att v´bara va i luften..eller?

• backe

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 15:44

Sant, men jag har faktiskt sett en kite av tvivelaktigt märke explodera när den bara vilade i zenith.

Men man lyckas ju aldrig köra utan att sopa ner den om man inte bara åker fram och tillbaka som en såndäringa foilare…

• mjersen

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 15:50

Svar till:

Sant, men jag har faktiskt sett en kite av tvivelaktigt märke explodera när den bara vilade i zenith.

Men man lyckas ju aldrig köra utan att sopa ner den om man inte bara åker fram och tillbaka som en såndäringa foilare…

[/ QUOTE ] ja och om man ska åka runt och nojja sig för att draken ska kracsha o pajja så blir det ju inge skoj..

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 18:38

Svar till:

[/ QUOTE ]

Backemannen jag har en Rasta 12a till dig om 2 veckor…

• backe

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 21:34

Fett, jag vet en som behöver en.

• luuddee

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 21:50

ja ska också ha en tror ja tönt. . men ja vill testa en först. töntigt va

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications