Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite o Bladder lagning
-
Kite o Bladder lagning
Publicerad av anonym-anvandare på 12 juli, 2004 vid 10:24Tänkte ta dagen och fixa kitarna. Var nere på Limhamns skeppshandel och köpte Spinnaker Tejp (segeldukstejp). Efter det bar det av till Lidl för att köpa deras omtalade foliesvets för att laga bladdern. Men dom har tydligen sålt som smör i solsken slut i hela landet. Så tänkte pröva med Liquisol lagning på bladdern, är det någon som försökt och lyckats med detta??
patrikol svarade 20 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Måste också laga min drake. Hur mycket gick den där spinnacker tejpen på?
-
87kr för tror det var 4,5m så det räcker ett tag. Tejpen är 5cm bred.
-
om du frågar snällt så tror jag säkert nån kitare skulle kunna tänka sig att låna ut sin svets. om man nu får tro på dom här gamla herrarna så ska det bli myyyyycket bättre å svetsa.
-
Om du registrerar dig och skriver vem du är och var du kommer ifrån så är det lättare för folk att hjälpa dig. Inte mycket lönt att en kille i Happaranda lånar ut sin foliesvets till dig om du bor i ystad!
-
Hör med Jakob han fixade min på Gransegel blev helt sanslöst bra omöjligt att se lagningen otroligt bra är det bara en väldigt liten spricka så visst använd tejp men annars laga den ordentligt istället det har du igen när du skall sälja den sen.
-
vad tror du om att han bor i malmötrakten när han handlade på limhamns skeppshandel..
-
Kan ju vara så Sherlock!
Då kanske han kan få låna min svets om han är en snäll påg! Fast om han nu var nere i Limhamn så kan man ju fråga sig varför han inte gick in till Gransegel dom ligger väl nästan grannar! Har du någon teori Sherlock?
-
att döma av tidpunkt för skrivandet och vokabuläret han använder så tror jag att han inte visste vart han skulle gå och tog då limhamns skeppshandel, valet tog uppskattningsvis 13s och han gick på den tiden igenom möjliga scenarion som skulle kunna inträffa i de olika affärerna. Dessa tankar byggde på hans erfarenheter av liknande affärer men också på hur inbjudande skyltana såg ut… Eftersom han inte är medlem här så har han inte läst ditt beröm av gransegel vilket annars hade fått honom att gå dit istället.
vad sägs om den teorin? -
Ja det var ju en väldigt bra lagning nu vet jag inget om prissättningen det kan ju vara svindyrt!
-
Svar till:
Kan ju vara så Sherlock!
Då kanske han kan få låna min svets om han är en snäll påg! Fast om han nu var nere i Limhamn så kan man ju fråga sig varför han inte gick in till Gransegel dom ligger väl nästan grannar! Har du någon teori Sherlock?
[/ QUOTE ]
Men…..Tror du inte balddern börjar brinna o smälta om han kör på med svetsen
Förlåt…Drugar mig lite bara….Själv kör jag med små lagnings lappar…Blir kanon bra faktiskt…Balddern går sönder på något annat ställe innan en lapp släpper…Finns på surfers paradise om jag inte missminner mig helt
-
Använder själv dom lapparna funkar perfekt men då får det vara mindre hål.
-
Svar till:
Använder själv dom lapparna funkar perfekt men då får det vara mindre hål.
[/ QUOTE ]
Jag vet inte din definition på ”mindre hål” Men Jag lagade en fet reva på ca 5cm…Tog lite tråcklande och pulande men revan kom ihop rejält och håller ännu 100% tätt
Bra grejer….
-
Här kommer facit: I morse cyklade jag målmedvetet till limhamns skeppshandel för att på billigaste sätt laga 2st kites som jag inte vill lägga ner massa pengar på. 87kr såg jag som en skälig slant för att laga några mindre hål, detta gick även planenligt vid reparationen. Men döm om min förvåning när jag efter ihärdigt bladder pumpande och påföljande väntande insåg att mina bladders är hela. Jag bugar, bockar och tackar å det ödmjukaste för alla erbjudanden om lån av svets. Jag är medlem på forumet men har för alldeles för länge sedan glömt både användarnamn och lösen. Trots frekvent närvaro så har jag inte skaffat mig ett nytt. För er som har orkat läsa så här långt kanske ett medlemskap med likvärdiga inlägg som detta inte är något ni kommer sakna. Anders
-
Ok bara att erkänna såg inte var den var lagad tittade på fel ställe var helt säker på att det var den gula delen på kiten men så var icke fallet det var i den blå delen så då syntes lagningen direkt lappad på ena sidan bara inga sömmar får lappa i hop den själv med mera spinnacker tejp så det var definitivt ingen bra lagningkan man ge ros kan man väl ge ris också ibland eller? Skall snacka med en annan segelmakare om vad som är bäst har dock semester stängt tills i början av Augusti. Återkommer med vad han sa om lagningar av kites.
-
sluta krasha draken istället?
(undantag för dig erik du hade maximal otur, springer och hjälper andra också kommer mr vind och kastar in din drake i badhytter och skit, inge snällt) men men don´t crash
Logga in för att svara.