Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › Kite of the year!
-
Allt styrs av trolldoktorn som lyckas skapa sin lokala hype.
Sen tror jag att på för många märken som bär någons initialer kan man misstänka att någon sitter och skrattar mer i sin hydda å hawaii för varje kite nån köper 🙂
En dag ska jag också ha en hydda på hawaii. Ska bara komma på något att sälja till överpris först. 🙂 -
Nästan allt är prisvärt, speciellt de märken som lägger ner oerhörd tid på att ligga i framkant å inte bara kopierar.
…även om det vore trevligt om allt var gratis och jag inte behövde jobba…
nic
-
Patrikol,
How about an apology for the dissing?
Turns out i knew (guessed right) more about it than you.
Hugo buys the kites cheap and sells at a modest profit. The production cost ex the factory in China is probably more like 100-200 usd, so EH is making a buck too.
TW
-
Jag tycker du verkar lite bitter Patrick.. Har du inte fått den årliga snapsen? du får komma förbi så ska jag bjuda på lita sprit så blir allt bättre.
Skit i mellandasg rea och skit och sup dig riktigt riktigt full i stället det är bra medicin det.
-
@nic 356016 wrote:
Nästan allt är prisvärt, speciellt de märken som lägger ner oerhörd tid på att ligga i framkant å inte bara kopierar.
…även om det vore trevligt om allt var gratis och jag inte behövde jobba…
nic
Jag köper hellre en billig kopia än ett dyrt original. 🙂
Jag fattar inte.. svenskar är mästare på att köpa sig trygghet och funktionsgaranti bäst i test och livrädd för att göra fel, eller köra på nåt som ingen annan på den lokala stranden har.
Men just när det gäller kites så kan jag verkligen inte fatta hysterin om märken modeller osv. Köp en jävla kite ut å rippa hårt, och lär dig att bli en duktig åkare. Fler än lovligt tycks ju tro att om man köper sig en kite av det å det märket så är lyckan gjord, om man uppgraderar sina kites varje år för x antal tusen så är lyckan gjord.Respekt till den som kommer med en gammal gaffatejpad C-shape från 2002 och blåser skiten av Bratsen på stranden med sina 2 nya Bowkites för 20 tusen.
Eller kanske det finns nåt egenvärde i att ha de senaste prylarna helatiden, jag vet inte.. jag har aldrig fattat det i så fall.
-
@TomW 356020 wrote:
Patrikol,
How about an apology for the dissing?
Turns out i knew (guessed right) more about it than you.
Hugo buys the kites cheap and sells at a modest profit. The production cost ex the factory in China is probably more like 100-200 usd, so EH is making a buck too.
TW
Jag håller inte alls med.
Jag tycker inte att du gissade mer rätt än jag.
Som alltid står jag fast vid mina åsikter.Gott nytt år på dig!
Mvh Patrik -
@psychonauten 356065 wrote:
Jag köper hellre en billig kopia än ett dyrt original. 🙂
Jag fattar inte.. svenskar är mästare på att köpa sig trygghet och funktionsgaranti bäst i test och livrädd för att göra fel, eller köra på nåt som ingen annan på den lokala stranden har.
Men just när det gäller kites så kan jag verkligen inte fatta hysterin om märken modeller osv. Köp en jävla kite ut å rippa hårt, och lär dig att bli en duktig åkare. Fler än lovligt tycks ju tro att om man köper sig en kite av det å det märket så är lyckan gjord, om man uppgraderar sina kites varje år för x antal tusen så är lyckan gjord.Respekt till den som kommer med en gammal gaffatejpad C-shape från 2002 och blåser skiten av Bratsen på stranden med sina 2 nya Bowkites för 20 tusen.
Eller kanske det finns nåt egenvärde i att ha de senaste prylarna helatiden, jag vet inte.. jag har aldrig fattat det i så fall.
Kan inte uttrycka mig bättre själv.
Håller med i allt.Hörde om någon snubbe för något år sedan som var över i florida tror jag det var.
Där var det ingen som hade råd till nya kites nästan alla körde på flera år gamla grejor med massor av lagningar.Men dom var riktigt grymma på att köra!
All respekt till dom!
Tror att i dom allra flesta fall så spelar det mindre roll vad det är för tygtrasa som hänger i luften.
Men visst det finns ju en hel del riktigt duktiga åkare även i Sverige så för dom har det säkert en viss betydelse men inte för alla oss andra.
-
@skotten 355987 wrote:
How does that Humble pie taste??
MOHAHAHAHAAA…
Seriöst, att säga att det bara e Hugo som baktaler märken e jo löjligt – den här tråden har vist sig som inget annat end indikationer och besserwisserhet från Patrikols side. Inte mot ett märke, utan mot en person. Pinsamt.
Det roliga e att man i Danmark såg samma hetz mot BEST när dom introduserades – att man kann få mer – eller åtminstånd samma – för mkt mindre $ tycker alle dom som har spenderat stort på bling kites inte om…
-
@Lars_M 356072 wrote:
MOHAHAHAHAAA…
Seriöst, att säga att det bara e Hugo som baktaler märken e jo löjligt – den här tråden har vist sig som inget annat end indikationer och besserwisserhet från Patrikols side. Inte mot ett märke, utan mot en person. Pinsamt.
Det roliga e att man i Danmark såg samma hetz mot BEST när dom introduserades – att man kann få mer – eller åtminstånd samma – för mkt mindre $ tycker alle dom som har spenderat stort på bling kites inte om…
Nej det har inte varit bara Hugo som baktalat andra märken.
Det har många andra också gjort.I min värld så är Hugo en väldigt duktig åkare och har massor av erfarenhet inom kitevärlden.
Han har haft mycket skit för sig här på Steffo genom åren men jag har oftast försvarat honom för att han lyckas oftast ligga på gränsen samt nästan alltid med glimten i ögat. Hans foto och filmer är ovärderliga för ett forum.
Han är en skicklig fotograf och utan för Steffo väldigt social och trevlig men ändå den tuffa typen som alltid har något kul fuffins för sig.
Han är en slipad säljare och gör ingenting utan att det kan tjänas pengar på det.
Det är min syn på Hugo och det står jag för.
Men att påstå att Hugo skulle vara den på Steffo som sålt grejor för minsta möjliga marginal och varit någon slags kitens moder Theresa.
Medans andra importörer har försökt sno våra surt förvärvade pengar är helt befängt och det kan jag bara skratta åt!Best fenomenet som näms har inte bara varit i Danmark utan över hela världen och har inga likheter med EHs marknadsföringsstrategi i Sverige.
-
@patrikol 355833 wrote:
Nej du har helt rätt Hugo Naish har tappat mycket men det har alla andra märken i Sverige också gjort, bara pga att du har som marknadsföringstrick att snacka skit om alla andra kitemärken för att få mera stålar i fickan.
Det finns väl iofs ingen här på Steffo längre som inte ser rakt igenom dina egna marknadsförings kommentarer om andra märken.
Hugo snackar nog inte mer skit om andra märken när han säljer än vad andra märken oxå snackar när dom ska sälja! Han berättar bara sanningen om Naish och andra märken (ärlighet vinner nog bara mer kunder). Fördelen med att köpa en EH-kite av Hugo är många t.ex att han har bra priser på det han säljer, säljer en kite som är clean från onödig tysk design som kostar oss köpare dyra pengar och varför inte stödja sin lokal säljaren lite? Du som tycks va en rik pojke kan ju stödja Naish och andra dyra märken, men vi som vill komma undan billigare och ha pengar över till annat trevligt stödjer de billiga alternativen som är minst lika bra som det dyra alternativen. Alla vill köpa sig en ny kite så billigt som möjligt och fortfarande ha pengar över till annat trevligt, vill inte du det oxå? Bjuda frun och barnen på sol/skidsemester är ju aldrig fel?!
Det är ju klart som fan att Naish då har tappat här i Skåne och i övriga Sverige! Det är här nere EH och North ligger bra till och det är vi köpare som bestämmer om ett märka ska gå bra lr dåligt. Du kanske inte visste det men nästan alla köpare vill köpa olika saker så billigt som möjligt! EH och North är billiga och därför köper nästan alla de kitesen..Du tycks gå efter hur kiten ser ut mer än om priset är högt som fan, en kille som jag på 17år och inget jobb har tar då det billiga alternativen för att få iaf något att leka med!Men det är upp till dig själv!
Du vill ha en kite som ser ut som en tysk brandbil och kostar skit mkt så är det ju bara att köpa Naish! hehe…
Jag som vill ha en fet kite som funkar bra och som liknar Hugo väljer EH! hehe…
..och ni vill nog inte veta anledningen varför man skulle ha köpt en North:wink:
-
Patrik, du e äldst (kanske) på detta forumet och också moderator och DESSUTOM är en person som hissar ärlighet och vett på full stång. Är det då verkligen helt genomtänkt av dig att uttrycka något som detta?
”Du har aldrig funderat på hur det kan komma sig att han kan sälja kites för mindre än halva priset än alla andra?
Du tror alltså det är för att Hugo är så himmla vänlig och tänker på att alla ska få billiga kites och dom andra importörerna är några gnidna jävlar som suger pengarna av vanligt folk?
Ja herre jösse säger jag bara!”
Och vad är det egentligen du antyder?
Är det att Hugo håller på med skumraskaffärer?
Eller var det kanske så att du skrev vad du trodde för tillfället och kanske inte riktigt tänkte efter före du skrev?
Och är det inte väldigt märkligt hur du som i mina ögon och säkert många andras verkar vara en hyvens kille och verkligen är den som uppmanar alla att göra rätt för sig inte över huvud taget kan tänka sig att gå ifrån dina slagord ”Som alltid står jag fast vid mina åsikter” i en situation där Hugo är mer än behövligt öppen med siffror som förmodligen och förhoppningsvis ligger inom rimliga ramar (vad vet jag).
vilket också bevisar att dina insinuationer om Hugos företag inte alls stämmer och att du visst hade fel uppfattning om det hela (”Jag tycker inte att du gissade mer rätt än jag”).
Därför är väl inte Toms fråga om en ursäkt från ditt håll särskillt orimlig heller eftersom det ju faktiskt var så att Tom visst hade en susning (”Ok sorry jag förstår nu att du inte har en susning!”).
Och vilken view av vilket matter e de som inte förändras? ”(It doesn´t change my view of the matter at all.)”
Det står ju helt klart att du förmodligen hade en smula fel och det är väl inte konstigare än att du kliver ifrån dina slagord för en sekund och erkänner att du förhastade dig och ber om ursäkt för att du med antydningar försöker svartmåla Hugo som inte har gjort annat än att ha sålt kites till låga priser, vilket borde vara väldigt tacksamt för vem som helst (utom möjligtvis andra importörer), även för dig.
sätt åt sidan eventuella ”försäljningsmetoder”, det handlar om priser nu.
Även lite källkritik hade ju varit på sin plats, det citatet i början är ju direkt från kiteforum där vem som helst kan ha skrivit det eller så hade dom saxat det från http://www.harakirikiteboarding.cz/in.php?section=1201&clanek=183
mvh
-
Fan va arga ni är ! Ta det litta lugnt! 🙂
Det ser man ju på hugos avatar att han är en lömsk typ! -
En man hade föreläsning för ungefär 500 ungdomar. Han tog upp en hundralapp & höll den så att alla kunde se. Han frågade sen: Är det någon som vill ha den här hundralappen?!. Alla räckte ju givetvis upp handen för det var ju ganska mycket pengar. Mannen knölade då ihop lappen och höll sedan upp den igen & frågade: Någon som vill ha den här?. Alla räckte upp handen. Han lade hundralappen på golvet och stampade på den så att den blev smutsig, tog upp den och frågade: Fortfarande någon som vill ha den här?. Alla räckte upp handen. Då sa han: Jag tycker att ni ska ta lärdom av det här.
Oavsett hur smutsig och ful någon är så har han/hon lika mycket värde. Tänk på det.
Logga in för att svara.