Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › KITE-SKOLA
-
KITE-SKOLA
Publicerad av chrille på 8 maj, 2001 vid 22:43Hej! Som ni säkert märkt ökar intresset för denna sport väldigt fort. Det är just därför som jag, Christian, i samarbete med Robban kör igång en KITE-SKOLA i sommar, nere på Falsterbonäset. Vi kommer ha ett brett kursutbud med kursstarter varje vecka. Vi kör med utrustning från Cabrinha och Roberto Ricci.
Mer information får du på hemsidan: http://medlem.tripodnet.nu/christianditt/HUVUDSIDA
Välkomna!
eklov svarade 16 år sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
jag känner att jag bara måsste skaffa kite i sommar, å då ser jag att ni har kurser =) men jag undrar också om det finns kitar som pallar en snubbe på 195cm å 115kg under normala vind förhållanden?och i så fall har ni dessa kitar på kursen? man vill ju att det ska gå undan oxå. hur fort kan man igentligen köra med en kite?
-
Det finns kites upp till 23.5 kvm, så det ska nog fungera för dig också. Vad gäller hastigheten, skulle jag gissa att man kommer upp i 20 knop (ung. 40km/h), och med en liten bräda känns det förbannat snabbt.
Hör av dig om du är intresserad!
Mvh, Chrille. -
vart håller ni till någonsanns? jag är intresserad av kursen om det är så att ni kan erbjuda kitar som passar mej (115kg..), för betala 1000:- för fyra dagar utan att kunna surfa normalt är inget jag är sugen på.
-
Vi håller till i Höllviken, tre mil söder om Malmö. Vi har ingen jättekite för tillfället, men jag ska kolla upp möjligheterna att ta hem en. Det är i vilket fall intressant att ha en riktig lättvindskite.
Jag skriver ett inlägg när jag vet hur det blir. -
hope your kites dont break and it takes you 3 months to get them fixed dude or you are shafted with a big elephant dong 😛 (north? :P)
-
bohm;537764 wrote:hur får du det till 10 år senare?
Oj, min inbyggda datumtolk verkar ha tolkat 01-05-09 som 9maj 2001 😉
sorry. -
Löv1 is all you need… kommer som gästinstruktör på en kiteskola närma dig!
Logga in för att svara.