Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite storlek i hela världen??

• Kite storlek i hela världen??

Publicerad av anonym-anvandare på 9 januari, 2004 vid 17:12

Undrar vad man ska ha för storlek på kiten om man bara orkar släpa runt på 1 st? Planerar att resa till australien thailand och egypten. Jag väger ca 75kg 0ch har en wake 140*40. Jag har också sett att det är skillnad på formen (AR) och att alla stora märken har kites med låg ar och kites med hög ar? Kort och gott, Vilken drake ger mest tid på vattnet för pengen? Jag är inte nybörjare. mvh Micke

patrikol svarade 21 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • zoolander

Medlem
    9 januari, 2004 vid 17:26

en 14 skulle jag tro! jag ska också ut och resa men kommer nog att ta med mig en GK lift 12a!

• cortex

Medlem
    9 januari, 2004 vid 19:16

Tja, jag kör allra mest med min Titan 15.5… den funkar för mig från 4 m/s till 10 m/s. Kortar du linorna så kan du nog köra den upp till 12 m/s.
    Den bräda jag använt mest i sommar är en Naish Stubbie 127… så om jag bara skulle ta med *en* kite och en bräda så hade det varit dessa två som åkte med. Såvida jag inte skulle till något ökänt blåshål, då hade jag plockat med mig något mindre också.

BTW, jag väger också 75 kg.

/Kaj(Tech)

• patrikol

Medlem
    9 januari, 2004 vid 19:17

Ja jag väger 90 kg men det är 14 som jag hade tagit med mig, fast jag hade nog rullat in min 9a också för säkerhetsskull.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications