Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite under hösten i Norrköping
-
Kite under hösten i Norrköping
Publicerad av johli på 11 oktober, 2008 vid 15:53Hej
skall göra lite premiär i norrköping då jag endast kört i skåne tidigare.
Skulle gärne vilja hitta några som brukar köra här i krokarna.
Är fortfarande lite rookie så det är alltid skönt att köra med några som har lite bra koll på spots och dyligt.hör gärna av er
//Johan
cosmo svarade 16 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Välkommen till helvetet!
Kör själv i Nyköping och det fungerar för det mesta. Dessvärre är det ju nästan alltid västlig vind vilket betyder rejält byigt, alltid, men det är bara att tugga i sig!
Har funderingar på Svartingebadet nästa helg, kanske kan vara något?
-
var och spanade där i söndags.
det kan bli bra där till helgen skulle jag tro så då blir det förhoppningsvis lite åkt.
ses kanske där då. -
Norrköping byigt? Era bortskämda slynglar 😉
Kom till Västervik och testa lite västligt, så ska ni se att Norrköping framstår som rena drömspotet. Jag har bott i Nkpg i sex år och jag tyckte snarare att det var riktigt bra där på dom flesta riktningar. Men då är jag som sagt uppfostrad i Västervik där västan bjuder på vind som är svårare än något annat jag har testat. Det har hänt att det blåser 15 m/s där man står och att kiten ändå ramlar ner pga att det är helt vacuum 25 meter bort. Kiten ramlar ner och ligger sen och väntar i helt spegelblank stiltje en ”kulingdag” i fem minuter varefter det sätter igång så-ini-h och går från 0 till 17 på två sekunder. Det är byigt. -
Åk till Varamon (Motala), Funkar i SV-V-NV långgrunt, stor strand att rigga på, tillgång till Bastu och varmdusch och varmt omklädningsrum för 150: / år och alltid folk som är ute och kör.
-
Ja, Varamon kan vara värt det om det blir en heldag, är ändå nästan 2 timmar från Nyköping. Ska inte flytta till Västervik låter det som i alla fall…
Kanske kan samåka från Norrköping?!
-
äää fan Glan funkar skit bra i sv-v. Det är när det blåser mycket, mer än 10ms som det kan bli jobbigt byigt annars rätt ok.
-
Någon som skall till Glan och köra imorgon?
Det ser ut att kunna bli bra. -
Bor inte i nkpg längre men ring Henka han e alltid på: 0.7.3.0–3.9.4.2.1.3.
-
Jo, om jag vaknar och känner mig lite bättre i halsen.
Kan höra av mig om/när jag åker. -
cosmo det var nog dig jag träffade vid glan då du precis skulle packa ihop för ett par veckor sedan.
om väder och min hals också är ok så tänkte jag dra dit på förmiddagen.
hör av mig isåfall. -
Nope, det var det inte. Har aldirg kört Glan
Cosmo: 0733-19 24 06
Logga in för att svara.