Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kite? vad e bra att köpa?
-
kite? vad e bra att köpa?
Publicerad av brunius på 24 juli, 2004 vid 18:34Hej.
ja undrar va de e för kite man ska köpa om man är nybörjare, ja har kört vindsurfing tiodigare. hur stora ska dom vara för att man ska få lite fart här i sverige?
alltså vill ha en kite som man kan åka med fast de inte blåser så mycket.
ex: hur mycket ska de blåsa om man har en kite på 10 m2?anonym-anvandare svarade 21 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Borttagen användare
Borttagen användare24 juli, 2004 vid 18:47Vad jag skulel sattsa på beroende på hur mycket du väger säg 80 kilo som jag är en 16kvm kite av vilket märke som helst. Det har varit en bra storlek för mig och det går att få gött drag ute på vattnet vid 4,5-5 m/S alltså en kite man kan segla i mycket svaga vindar. En 10 kvms kite måste du nästan vara uppe på 8 m/s för att det skall gå bra tror jag men är ine säker det finns säkert någon här som vill rätta den uppgiften. Satsa på en 15–> i storlek så kan du surfa i riktigt svag vind. Min erfarenhet av att köra kite som är större än 17 är att det egentligen inte skiljer så mycket eftersom att deblir så slöa men det kanske någon annan har andra erfarenheter av.
Sweet jesus nu får jag sluta skriva
-
Svar till:
Vad jag skulel sattsa på beroende på hur mycket du väger säg 80 kilo som jag är en 16kvm kite av vilket märke som helst. Det har varit en bra storlek för mig och det går att få gött drag ute på vattnet vid 4,5-5 m/S alltså en kite man kan segla i mycket svaga vindar. En 10 kvms kite måste du nästan vara uppe på 8 m/s för att det skall gå bra tror jag men är ine säker det finns säkert någon här som vill rätta den uppgiften. Satsa på en 15–> i storlek så kan du surfa i riktigt svag vind. Min erfarenhet av att köra kite som är större än 17 är att det egentligen inte skiljer så mycket eftersom att deblir så slöa men det kanske någon annan har andra erfarenheter av.
Sweet jesus nu får jag sluta skriva
[/ QUOTE ]
EH19 är fan inte slöö direkt
-
alltså EH nitton e fan den fetaste lättvindskiten. testa och du förstår
-
Borttagen användare
Borttagen användare24 juli, 2004 vid 18:57Svar till:
Svar till:
EH19 är fan inte slöö direkt
[/ QUOTE ]
Har ingen erfarenhet av EH kites länka till en go sida med de märket så man kan få kolla lite e du snäll. Jag menar bara att jag tycker kraften 17—> inte ökar särskillt mycket då det blir knepigare att generera kraft genom snabba kiterörelser men det kan va nått som bara jag tycker int fan vet jag 🙂
-
Tja !
Körde en 10m2 Naish Snowkite idag vid 5 m/s !
Grymt drag för en foil !
Det kommer att bli en fin vinter kite !
-
Svar till:
ja körde iofs min 12a idag i 6-7 sekundas
[/ QUOTE ]
o han e fet!!!! -
Det finns inga alternativ KÖP SLINSHOT !
Du får en drake i bra kvalite som är både lätt att vatten starta och är förlåtande utan att vara utan drag och bli tråkig.Storleken beror lite på var du bor men som nybörjare kommer du att vara ute i vindar från ca 5 till max 8-9 m.
Om du väger mindre än 80 kg köp en 13 m och mer 15 m fuel.
Väger själv +100 kg och kan använda min 15 från ca 6-6,5 m.
Sedan gå en kurs det är värt pengarna, var själv kaxig och det kostade mig min första kite efter tio minuter.Fråga alla som redan kan det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
Lycka till
Peter
Logga in för att svara.