Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite vid Ronneby
-
Kite vid Ronneby
Publicerad av ubbis på 17 april, 2004 vid 18:38Hej, flyttar troligen från Stockholm till sommaren ner mot Ronneby och tänkte byta till Kite från wakeboard. Finns det bra spots i närheten där man kan köra?
Undrar även om jag borde köpa en kite bräda eller köra på på min wakeboard bräda.
Tack på Förhand
tuben svarade 21 år sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jodå det finns spöts här. Men de bra är lätträknade. Hör av dig när du flyttat från den där hålan.
/T
-
Tjena! trevligt att det blir lite kite förstärkning här hos oss, man ser inte så mycket folk ute, iallafall inte än så länge…Surfspot ja, som en annan sa här dom är väll lätträknade. Men jag kan rekommendera Gissleviken och udden…Ligger vid Torhamn, blir en bit att åka från ronneby men det är det ändå värt…Udden fixar du vilken riktning vinden än har och det är långgrunt…Som sagt hör av dig eller kasta in ett inlägg här när du ska ut så hänger vi på…Ska dra till Udden nu snart faktiskt….Välkommen
-
ska ner till ronneby över helgen o göra vid damer…
tar med mig mina grejor så blåser det så får ni skriva här varfan man sa bli av. -
Var brukar du hålla till? Kan va kul att veta om det inte är ett ultra hemligt spot som bara du vet om
desto fler vi är desto roligare är det
-
Word….Kommer garanterat bli iallfall en kite session…Jag postar sen..
-
Man kitear inte i ronneby
Inte i början i alla fall, känner inte till något ställe där man inte riskerar att dekapitera nån badande fjortis.
Vi brukar åka till gisslevik eller torhamn, det är 5 mil bort, där är det dock mycket fint! Än så länge kan man vara i badviken, men till sommaren får man hålla sig på udden (torhamn), annars blir badjävlarna arga. På udden är det ca 50% sten och 5+% vatten, så det gäller att man har gott om pengar och förstahjälpenkit! Eller vad säger du tuben ? Var brukar du kitea i Ronneby ? Skulle kanske funka vid gökalv. men där badas ju med. Förresten, wakeboarden ska du behålla, vi åker nån gång med. Förra året var det nån unge som stal får svindyra rostfria dunderpylon, så då blev det inte mycket med det heller. Kanske skaffar vi en ny i år.. eller också kitear vi istället!/R
-
Det går finfint att kita i R-by.
Lindöviken fixar vem som helst som kan hålla skär. Inte plattvatten men inte några större vågor.
Lindö udde. Här behövs mer skills än vad jag har. Inte för nybörjarna precis. Svåårt att kliva i. Feta vågor när det blåser på. Masthögt. Här håller oldschool-gänget till. Passa er för gubbarna. De har varit med ett tag.
Båda funkar i syd, syd-väst.
Men Karlskrona är säkert bättre. Har inte varit där.
Lycka till
/T
-
Hmmmm….Lindöviken, den måste jag spana in….Låter bra…Alltid bra med lite alternativa ställen. Som du sa innan så är dom bra spotsen lätträknade, men om vi slår ihop våra kloka skallar så kanske vi kan komma upp till ett gäng iallfall. Som sagt, du måste spana in Gissleviken och Udden. kanon kanon
-
låter skitbra, ska nog till hua hin och öva upp lite så man inte är helt nybörjare till sommaren.
-
Tuben:
Var går man i i lindöviken?
Där plankseglarna går i är ju mitt vid en stenpir och massa båtar.. ajaj.. -
Ja du kan antingen starta där. Bra plats för att rigga.
Eller så kan du rigga upp på parkeringen lite tidigare på vägen och sen gå rätt ut. Ganska mäkigt att komma ut där bara
/T
Logga in för att svara.