Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kiteboard i Helsingborg
-
Kiteboard i Helsingborg
Publicerad av davids på 21 juni, 2003 vid 08:53Tjena, jag söker kiteboardare i Helsingborg och norr om. Själv bor jag i Höganäs men inte många här och har aldrig sett några i Helsingborg heller. Hör av er så kan vi dra ner och surfa nån dag, alltid kul om man är flera! Tja!
/David
mons svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Hej kom till landskrona
vi håller till i lundåkra hamnen landskrona
bra för nybörjare stort område med grunt vatten
Anders
0709926972 -
tjena. En till från höganäs här. Är ganska så grön på området fortfarande men ska försöka komma ut så mkt som möjligt nu under sommaren. Var brukar du köra, såg någon nere vid kvick för ett tag sedan, annars så brukar jag vara rätt så ensam om man inte kör över till farhult, där finns det oftast någon/några fler… men hör gärna av dig ngn gång som du ska ut.
Vad har du för kite förresten? Kan vara kul att veta om man ser ngn som är ute och kitar vid kvick.
-
Finns relativt gott om seriösa kitare i Helsingborg, både i Hbg och nere i Fortuna doch vid ostlig vind är vi ofta i L-krona annars på Råå eller Vikingstrand//Mvh Bengt 070-941 47 91 http://www.skid.nu
-
när du kör i Höganäs området var brukar du köra då? har du några bra sports. kvick är väl sådär…mycket badare som iofs försvinner när det börjar blåsa men sedan har de satt ut den j*vla rutchkanan mitt i vattnet som man alltid glömmer.
Har du kört länge/duktig…?
-
är helt grön, köpte min kite i torsdags, hehe och brädan för några veckor sedan som jag använt som vågsurfing/skimboard bräda tills vidare. (funkar skit dock som jag märkte nyss på en liten surf session i Mölle, för smal och för liten skulle jag tro). Som sagt jag har inte kitat något alls, men man måste lära sig nån gång
Kvick är som sagt ok men med människor och det där rutschkittet. Kör till Margreteberg i Strandbaden. där är långgrundt, lång lång strand och människorna är bara direkt nedanför parkeringen, borde funka fint vänster och höger om vid sv till nv vind skulle jag tro.
-
blir det inte djupt så fort man går ut i vattnet vid magreteberg?
Kanske ses ute ngn gång. Det finns ett par till som kitesurfar i höganäs/nyhamnsläge. Bla. filip, var för övrigt och vågsurfade i mölle igår tror jag.
-
Det finns kitare på Vikingstrand( strax norr om fria bad), och Råå Hundbadplats och nere vid fortuna vindsurfingklubb//Mvh Bengt http://www.skid.nu
-
Har du inte kitat innan så är Mölle dety sista stället du ska köra på om du gillar livet. Det går rätt snabbt när något händer.
Lycka till!
-
ja mölle är väl ganska så korkat att kitesurfa på… men för att vågsurfa är det riktigt bra (för att vara i Sverige dvs. =) )
Logga in för att svara.