-
kiteförbud
tyvär så måste jag ta upp detta ämnet igen…
min far jobbar nämligen inom kustbevakningen och kom hem igår o sa att de hade haft möte med länsstyrelsen om kitesurfing. inte bara sån tur är utan om att det ska bli natruskyddsområde.. så att förbud inte bara kommer gälla kite utan även båtar i områden som bestäms..dom på länsstyrelsen sa också att vi kajtare måste lägga argument mot fågelskådarna i och med att vår sport är såpass ny och att fågelskådara är väldigt många och väldigt bra på att organisera sig och har stort inflytande..
länstyrelsen skulle gärna vilja ha bilder elelr film typ när där e fåglar som flyger runt elelr vid drakarna vilket det ofta är..
verkar också som det blir ganska svårt för dem att förbjuda det över större områden och att om vi bara argumenterar imot på ett vettigt sätt och itne bara här så kan vi få mycket mer att säga till om.. länstyrelsen vill altså ha vår mening i saken..
enligt min pappa kan elelr nästan säkert på att det blir förbud på olika ställen där nere men de kan itne förbjuda det helt över större områden..
Logga in för att svara.