• kiteförbud

Publicerad av luuddee på 18 november, 2004 vid 09:26

tyvär så måste jag ta upp detta ämnet igen…
    min far jobbar nämligen inom kustbevakningen och kom hem igår o sa att de hade haft möte med länsstyrelsen om kitesurfing. inte bara sån tur är utan om att det ska bli natruskyddsområde.. så att förbud inte bara kommer gälla kite utan även båtar i områden som bestäms..

dom på länsstyrelsen sa också att vi kajtare måste lägga argument mot fågelskådarna i och med att vår sport är såpass ny och att fågelskådara är väldigt många och väldigt bra på att organisera sig och har stort inflytande..

länstyrelsen skulle gärna vilja ha bilder elelr film typ när där e fåglar som flyger runt elelr vid drakarna vilket det ofta är..

verkar också som det blir ganska svårt för dem att förbjuda det över större områden och att om vi bara argumenterar imot på ett vettigt sätt och itne bara här så kan vi få mycket mer att säga till om.. länstyrelsen vill altså ha vår mening i saken..

enligt min pappa kan elelr nästan säkert på att det blir förbud på olika ställen där nere men de kan itne förbjuda det helt över större områden..

pjoter svarade 20 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • patrikol

Medlem
    18 november, 2004 vid 12:19

JA vi får väl försöka få ihop någon som kan snacka med länstyrelsen om det hela.

Var inte Hugo inne på att snacka med dom?

Han har ju stor erferenhet från olika länder har säkert kiteat ibland fåglar många gånger.

Det jag tycker är otroligt viktigt är att belysa är så otroligt sällan det verkligen är någon som kitear där nere.

Vi vet ju själva att det är väldigt många dagar om året som vinden inte är bra på just det förbjudna stället .

Fågelskådarna vill väl få det till att vi är där alladagar om året när det kanske är max 20% som är bra för kitesurfing.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 november, 2004 vid 22:23

ser inte ut som vi hinenr med ett möte i höst, eftersom jag packar o drar om 10 dar, ni får ta o filma lite fåglar på nån vänster.

• nilsson

Medlem
    18 november, 2004 vid 22:34

Raderat!

• patrikol

Medlem
    18 november, 2004 vid 22:42

Ja vi får väl bolla över frågan lite till Näset Locals det borde ju verkligen ligga i deras intresse! Inte för att det är mindre intressant för oss andra men vi bor ju liksom inte i kommun så oss skiter dom väl fullständigt i.

• nilsson

Medlem
    18 november, 2004 vid 23:02

Svar till:

Ja vi får väl bolla över frågan lite till Näset Locals det borde ju verkligen ligga i deras intresse! Inte för att det är mindre intressant för oss andra men vi bor ju liksom inte i kommun så oss skiter dom väl fullständigt i.

[/ QUOTE ]
    JA! om det inte finns en förening, där kan det finnas medlemmar från hele landet!

• kaiser

Medlem
    19 november, 2004 vid 07:12

Det enda konkreta är att visa att här e en kite o här e en fågel. Alltså bilder och film vill länsstyrelsen ha som ludde sa.

Alla som har bilder eller filmer med fåglar o kitar kan väl lägga in dom här. Vet att det redan tidigare lagts in sånna bilder.

• zoolander

Medlem
    19 november, 2004 vid 11:49

best brukar ju filma sina feta albatrossar eller svanar, eller va fanken dom fåglarna heter, när dom sitter och häckar på en badbrygga.. ge länsstyrelsen eller vem som nu behöver det en länk till bests hemsida!

• brickan

Medlem
    19 november, 2004 vid 12:00

så kan dom kolla på alla lättklädda damer mm som bäst har och får säkert en positiv bild av kite confused.gif

• pjoter

Medlem
    19 november, 2004 vid 13:24

haha.. skulle gissa att majoriteten av kommunfolket där liksom på andra platser e mest gubbar. dom tycker nog lättkläda flickor e roligare å se på än en bild av senaste hiteckikaren. så dom kommer nog se positivt på dom lättklädda flickorna. kan dom ju ärligt säga att dom sitter å håller på med ett ärende om nån kommer in å ser dom nakensurfa.. smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2004 vid 12:55

Jag bor å kitar i Perth, här surfar vi mitt i naturreservat med just albatrossar flygandes runt kitesen, har till å med sopat till en mås med kiten, kan ju försöka filma å fota lite när vi surfar…

• stebe

Medlem
    20 november, 2004 vid 13:42

Svar till:

Jag bor å kitar i Perth, här surfar vi mitt i naturreservat med just albatrossar flygandes runt kitesen, har till å med sopat till en mås med kiten, kan ju försöka filma å fota lite när vi surfar…

[/ QUOTE ]

Det maste va natt me masarna har nere, jag fick ocksa en i linan har om dagen shocked.gif Inga problem att fota mas-svarmar runt kitesen har smile.gif

Var brukar du kora?
    Jag drar oftast till woodys eller Safety bay smile.gif

/stefan

• patrikol

Medlem
    20 november, 2004 vid 13:55

Hade varit suveränt om vi kunde få några sådana bilder! smile.gif

• walle

Medlem
    20 november, 2004 vid 14:03

Bara det att ni surfar bland fåglar i naturreservat utan problem, är ju ett bra argumentför oss!

• stebe

Medlem
    20 november, 2004 vid 14:38

Det finns ett exempel i Swan-River har i perth. En udde som gar ut i floden(Pelican point) ar en viktig vila/ata plats for flyttfaglar. De har hangnat in omradet sa det ar aven forbjudet att betrada det men det ar bara ca 250×300. Inte tal om att skramma faglar pa flera hundra meters avstand… tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2004 vid 19:25

Om det nu inte skall bli förbud kanske det är dax för några ”Locals” att lyfta diskussionen från steffo och ta itu med saken! Hänvisar till mitt inlägg här. http://0108dev.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=265186&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1 //Mvh Bengt N

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.