Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KiteForum om Advance KOBRA…

• KiteForum om Advance KOBRA…

Publicerad av zebulon på 15 augusti, 2004 vid 21:32

Lite schysst läsning för Advance KOBRA riders på KiteForum. Endast ett av alla inlägg sågar kiten helt–ett svenskt inlägg dessutom… Jag är lite bekymrad då det verkar väldigt välgrundat & objektivt–NOT tongue.gif

Och, nu har det faktiskt hettat till ordentligt då Hugges inlägg inneburit en hel del svar… wink.gif

/J
    http://www.airborn.se

kalabra svarade 21 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • jezaja

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 21:47

Gott att alla snackar svenska! smile.gif

• rambo_johnson

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 08:20

fan förlåt, men dom e fan sega…vänta…

• rambo_johnson

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 08:31

nu har du fått ett jätte bra inlägg mä

har ju testat 12.8an i bra jevla tryck i punghusen och ja den är för jevla segstyrd, så det är ju inte så att jag snackar skit, jag säger bara sanningen juh. vad skulle mina tester varit värda om jag bara ljög hela tiden?

Testa en ny North så får du lite perspektiv på va jag snackar om…

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 09:19

vilken north? R04 eller nån nyare?
    /Fredde Pung

• rambo_johnson

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 09:39

testa en 04

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 13:01

yepp har en r04 o e satans nöjd. snäll hyfsat snabb o höghoppande. /Fredrik Pedrik

• zebulon

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 13:13

Helt OK Hugo, men om 20 andra inlägg lovordar en produkt så ser det ju aningen skumt ut att en konkurrerande importör sågar kiten…

Vet inte exakt hur & var du testat. Men poängen är att alla andra inlägg från åkare som testat andra ’04 kiter (möjligen inte EH iofs) är extremt nöjda!

Tror du har rätt i att KOBRA kräver aningen mer kraft i bommen men i gengäld har den sjukt vertikal-lyft så man kör den aningen annorlunda, och precis som de säger i tråden måste man ge kiten ett par timmar… Kiten har också extremt hög AR och fokuserar just på vertikal-häng!

Nu utvecklar Advance en ny kite (komplement till KOBRA) med en medelhög AR som kommer att vara mer av en wave-rider och betydligt mer lätt på bommen…

/Jonas

• zebulon

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 19:36

Hoppsan Hugge!

Ser att nån översatt ditt KiteForum inlägg och tydligen väckt starka sydeuropeiska känslor wink.gif

/Jonas
    http://www.airborn.se

• skanepaul

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 20:13

Testade Freddes 12,8 igår med riktigt bra drag, tyckte den var gör skön med riktigt bra lyft och häng, men den svänger lika snabbt som min EH Freestyle 14. Men nu svänger ju den väldigt snabbt för att vara en 14, så betyget blir ju bra till slut ändå. Men jag tycker ändå Naish X4 är den skönaste kiten JAG kört i år, 12:a då. Den är förresten till salu pga att jag behöver mindre grejer (tvungen att skriva det annars hade väl en massa hoppat på en och undrat varför jag skriver så och sen säljer)

• rambo_johnson

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 20:15

förlåt

• curry

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 20:33

hahahaha, det var jag grin.gif

• zebulon

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 20:35

Det var f-n det finaste jag läst på bra länge! All Rambo förakt & fientlighet är som bortblåst confused.gif

Ja ja, våra vägar möts väl snart igen…

/Colonel Trautman

Ps. Tack Curry-Jeppe för den goda gärningen!

(Visst har jag rätt! Dessutom kan jag se in i framtiden tongue.gif ! Och, jag får väl bara tacka för att du använder ordet mainstream i samband med KOBRA. Fast dit har vi nog en bit kvar… smile.gif )

• pepa

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 20:35

Du har rätt, jag tycker inte heller man får ha en annan åsikt än alla andra om man är importör av ett märke. Då måste man vara mainstream.

• kalabra

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 19:05

Var ute och rastade 17.7:an ikväll. Apelviken bjöd upp till dans och mot slutet var det riktigt bra drag i kiten.
    Är det någon som har problem med att ta höjd så kan jag varmt rekommendera Kobran…..

Fotot är från ett tidigare tillfälle

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing KiteForum om Advance KOBRA…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.