Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitepolare sökes till nybörjare

• Kitepolare sökes till nybörjare

Publicerad av henrikhalmstad på 5 februari, 2012 vid 20:02

Tjena

Henrik här. Nyinflyttad 85a i Halmstad som söker nya fritidsintressen. En kitesurfare till polare uppåt i landet rekommenderade mig att börja kitea och nu har jag all utrustning men saknar någon att surfa med.

Någon i halmstad som har lust att hänga och hjälpa mig komma upp på brädan? :crazy:

sifix svarade 13 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • pathfinder

Medlem
    6 februari, 2012 vid 08:12

Hej Henrik!

Bor inte nära Halmstad, men first thing first: Ring Kite Kalle och boka en kurs! http://www.kitekalle.com/

Att som nybörjare slänga sig inn i det utan att ha koll på säkerhetstänket är livsfarligt både för dig och andra runt dig! Under kursen träffar du andra som kitar, antingen nybörjare eller random folk som bara åker på samma spot som kursen är…

Mvh
    Pathfinder

• pelle-surf

Medlem
    6 februari, 2012 vid 12:56

Hej!

Jag började kitea i sommras, och hade inte heller någon kite-polare att köra tillsammans med, och precis som du, så sökte jag i detta forum efter någon att öva med. Och visst, så som många svarade, att man hänger på dom som man träffar på stranden, men jag var även helt ensam flera gånger, vilket är både tråkigt och farligt.
    Jag bor lite norr om Halmstad, och kör Halmstad-Falkenberg, beroende på vindriktning, är alltid ledig när det är läge. Grundkursen har du väl gått?
    Hör av dig, 0709745116 Pelle

• filip81

Medlem
    6 februari, 2012 vid 15:07

Jag är nybörjare, bor i GBG och kommer nog köra en del i Varberg och Åsa i vår och sommar. Hakar gärna på.
    Jag tror också jag skulle behöva ha lite hjälp av någon erfaren för att lära mig hur man trimmar in kiten.

• sifix

Medlem
    7 februari, 2012 vid 19:34

Tjena Henrik, har du inte gått en kurs så gör som Pathfinder säger och boka kurs hos Kite Kalle. Om du gått kurs så hör ändå av dig till Kite Kalle (info@kitekalle.com) och säg till att du vill vara med på hans mail-lista. Då får du mail när det blåser och vet vilken spot som gäller.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitepolare sökes till nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.