Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitesemester i januari, många frågor
-
@christian12345 500167 wrote:
Hur är Langebaan i Sydafrika, är det jämn vind där? Blåser det i Januari? Hur varmt är vattnet i den lagunen?
Jo Langebaan är inte så pjåkigt, jag kommer köra det i vinter igen. Det blåser bra i januari. Det var väl säkert nån dag som det inte gick att köra på, men jag har glömt … det är ju så löjligt billig sprit i SA liksom 😉 Vinden är jämn, men man behöver våtdräkt. Vattnet kanske är omkring 18 i lagunen och lite varmare uppe i Shark Bay.
-
majoon;500439 wrote:[..] funderar på [Kap Verde], vad rekomenderar du[..]
Lite olika beroende på vad du är ute efter. Rio Funana är bra om man ska vara där bara några veckor och det ligger nära Punta Preta som är Europas ondaste vågspot.
Om du vill surfa i Sharks bay som är det populära spotet med plattvattenliknande förhållanden samt nybörjarvågor så måste du ta taxi oavsett var du bor någonstans.
Om du ska vara där längre tid så rekommenderar jag att du tar tag i någon soul surfer. Jérôme (http://www.caboverde.com/pages2/421371.htm) hjälpte oss att hitta en central, lite nedgången men fullt funktionell lägenhet till ett jättebra pris men vi var där i ett par månader. Johan och Lina (sourra och kitebitch här på forum) fick också hjälp av Jérôme men de fick betala mer för en liten söt condo med havsutsikt där man kunde hångla och sådär. De var där i tre veckor tror jag. Du kan också pröva att ta tag i Josh (http://www.angulocaboverde.com/) som är öns andra soul surfer.
Chrille
-
Chohoo;500878 wrote:Jo Langebaan är inte så pjåkigt, jag kommer köra det i vinter igen. Det blåser bra i januari. [..]
Tack för info!
Den där sista bilden, är det i lagunen? Tycker det ser lite choppy ut? Du säger att det blåser bra; betyder det 8m2 varje dag, eller snackar vi tolvan?
-
Häng med till Kenya ist vi är 3 st som tänkte prova lyckan där . Varvat med lite safari
-
Platt i Langebaan??
Hör du av dig kan jag berätta var de två sista bilderna är tagna och där
är det VARMT i vattnet! -
Dalen;501118 wrote:[..]Hör du av dig kan jag berätta var de två sista bilderna är tagna [..]
Tack för erbjudandet! Vad har du för telefonnummer?
-
@christian12345 500966 wrote:
Tack för info!
Den där sista bilden, är det i lagunen? Tycker det ser lite choppy ut? Du säger att det blåser bra; betyder det 8m2 varje dag, eller snackar vi tolvan?
Sista bilden är från Shark Bay, en bit upp i lagunen. Där blir det lite småchopp när det blåser på. På Main beach, längre ner i lagunen, blir det aningen större chop, men där har man plattvatten bakom Schaapen Island, samt framför Friday Island. Jag har sjua och tia och det funkar nästan alltid med tian, med åtta och tolv skulle jag nog tippa på tolvan fm och åttan em.
-
Lägg upp info på http://mysurfspot.ning.com så är det lätt att kolla upp olika resmål. Fan alla sitter ju på massa med fet info, dela med er!
/pewe ”känner mig dryg men va fan det är ja ju”
-
Logga in för att svara.