Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitespeed över sundet

• Anonym

Gäst
    21 april, 2004 vid 08:13

Kan man inte försöka hitta någon sponsorr som vill visa upp sig med sina båtar? Jag tänkte på tex Stora Blå som ju var med vid NM i höstas. De har ju både båt och vattenscooter…

• patrikol

Medlem
    21 april, 2004 vid 08:32

Vet att Pan har lite kontakter inom sjöräddningen kontakta honom.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 april, 2004 vid 18:00

Vi hade tänkt att ha en båt i Danmark som klockar av tiden, pga att vi tänkte inte att man ska gå i land utan vända 100 meter innan och ta sig tillbaka om man orkar ,det är inga stora stränder på danska sidan rakt över där vi kör ,men det är en runda på 15 min och jag tror att alla som är med orkar lätt ta sig tillbaka till Sverige.Men vi kan ju be alla som har båt och ville hjälpa till innan att höra av sig till oss.
    Det jag vill säga är om vinden är västlig får vi bara träffas och köra något annat Hoppa så högt och länge som möjligt,eller bara soulkita.
    kom med ideer.
    Jag ska också köra men jag tar ledigt några dagar innan ,säg till om ni kan hjälpa oss ,alla är välkommna

mvh Roger
    http://www.kiteaddicts.net

• anonym-anvandare

Medlem
    21 april, 2004 vid 18:06

Glömde säga att vi tänkte att man kör med ca 2 min mellan var kitare.
    Så tror vi att man minskar risken för att en massa kitare ska ligga i sundet och guppa.
    Ha det gött
    Roger

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2004 vid 15:55

Vi får nu in fler som frågar om detta är säkert att genomföra. confused.gif
    OM vi säger så här jag har kört över många gånger och det är gött att bara speeda över sundet och tillbaks utan att man gör en stor grej av det. Det tar ca 15 min där vi ska köra .Låt oss ta bort allt som har med Tävling ,Race ,Happening att göra så säger jag så här i stället, häng på om ni vill köra ,samma datum gäller .
    Och ni som vill visa upp era saker
    Maila så ska jag visa er var det ligger och var ni kan ställa bilarna.
    Mvh Roger Örnvang grin.gif

• nilsson

Medlem
    22 april, 2004 vid 18:18

Va trodde att du aldrig lämnade Fortuna!!!! Men skämt åsido, jag ifrågasätter inte att du har kajtat över, men det är väl ändå inte så riskfritt som du säger, jag är ju själv boende i HBG, med tanke på starka strömmar extremt trafikerat väldigt Krabb sjö om det blåser mer än 7-8m/s! det behöver inte hända något, men det kan hända mycket om oturen är frame! sen tycker jag ide´n är bra, men folk ska vara medvetna om vad de gör när de kommer ut en bit i sundet! Men vi ses förhoppningsvis den 15:e! Mvh Bengt

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2004 vid 05:34

Mycket snack,Jag håller med jag var oftast i fortuna och kitade eftersom jag har företag och 2 barn och en underbar fru.Men hur många var ute 153 dagar förra året ,dom flesta i Fortuna? men ett 30 tal utanför Fortuna min vän grin.gif
    Ett medel på timmarna var ca 2 tim var gång
    Och vad gäller mitt kitande över sundet så kan jag säga minst 20gr.Eftersom du frågade
    Mvh Roger cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2004 vid 05:42

Jag kommer att ha kul den 15-16 Maj
    Vi har nu fått in för många som var gång dom går ut behöver sjöräddningen. crazy.gif
    Så detta med att komma med ideer som kan vara kul måste tydligen vara väl genomtänkta innan man lägger ut det på nätet. smirk.gif
    Det var en rolig grej som blev allt för allvarlig för många.
    Coola ner och ha kul istället. grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif
    mvh Roger

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2004 vid 15:44

Bra skrivit, det är väl meningen man ska kunna ha roligt utan att behöva ta det så jäkla allvarligt, ENJOY LIFE wink.gif
    Ser fram att få träffa alla ” ” här inne.

• patrikol

Medlem
    23 april, 2004 vid 15:55

Klart att vi kan ha kul utan att allt måste vara superorganiserat vem vågar garantera någons säkerhet? Vi får vara våra egna skyddsombud. Hoppas att det blåser först på söndagen, skall på bröllop på lördagen! Fick inte kitea istället! Taskigt va? Tjejer!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2004 vid 16:34

Svar till:

Mycket snack,Jag håller med jag var oftast i fortuna och kitade eftersom jag har företag och 2 barn och en underbar fru.Men hur många var ute 153 dagar förra året ,dom flesta i Fortuna? men ett 30 tal utanför Fortuna min vän grin.gif
    Ett medel på timmarna var ca 2 tim var gång
    Och vad gäller mitt kitande över sundet så kan jag säga minst 20gr.Eftersom du frågade
    Mvh Roger cool.gif

[/ QUOTE ]
    ??????????? Jag ifrågasatte inte dig! Jag skojade!och jag undrade inte hur många gånger du kitat över sundet, ville bara säga att det inte är helt ofarligt! Men ursäkta mig om jag trampade på någon öm tå! det var inte menningen, jag vet att du är ute mer än de flesta!Mvh Bengt

• muddy

Medlem
    23 april, 2004 vid 17:11

Kommer det komma mer information om vem som dyker upp och liknande? Vad sker ifall vindriktningen blir ostlig?

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2004 vid 17:13

Tar du med och visar Best brädorna skulle vara kul att se dem! Mvh Bengt N

• muddy

Medlem
    23 april, 2004 vid 17:36

Hej!

Blir det hela av så kommer jag ta med drakar och brädor. Förhoppningsvis har demo-drakarna kommit då.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2004 vid 18:06

Vi kan inte säga vem som kommer men vi kan släppa listan av dom som har anmält sig.
    P.S Vi träffas och ser hur det blåser om det blir allt annat än ostlig vind kan vi köra här annars kan vi byta plats .Det finns olika ställe ,men jag skulle se att vi har SMS kontakt ,samt här på sidan dagarna innan ,jag ska försöka få ut dom som anmält sig på vår & er sida.Jag hoppas verkligen att vi kan hjälpas åt alla kitande tjejer och män under dagarna.
    En av vän till mig hoppar fallskärm och åker runt i Sverige för att hoppa ,jag hör inget annat än positivt av honom .Dom har en festival som heter friflaj och den varar i 9 dagar.Dom kommer från världens alla hörn för att hoppa och ha kul.Inga bråk ,inga sura miner utan bara en massa hoppare som umgås ,elit och amatörer drar några bärs tillsammans och gör det dom gillar.
    Det är så det ska vara ,HA KUL OCH GÖRA DET BÄSTA AV DAGARNA.
    Kiting ligger en värmt om hjärtat. wink.gif grin.gif
    Mvh Roger

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitespeed över sundet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.