Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitestorlek ?

• Kitestorlek ?

Publicerad av anonym-anvandare på 11 mars, 2002 vid 20:00

Jag vet att den här frågan varit uppe förut men jag måste försöka få mer klarhet….
    Jag var på båtmässan nu i lördags och fick så många olika förslag så att jag inte har någon aning om vad som är rätt, vissa säger att jag(65pannor) ska ha antingen: 7 , 9 eller strax över 11 m2 och den ska användas framförallt i Stockholms skärgård…..
    När det kommer till bräda trodde jag att jag visste vad jag skulle ha men inte, vissa tyckte stor directional andra tyckte att börja med wakeboard var suveränt och andra tyckte bi directional TT var det enda rätta.

Då undrar jag är detta bara försäljare som vill sälja förra årets modeller till en totalt ovetande nybörjare eller var det någon som hade mer rätt än fel, enligt er personligen, jag vet att alla tycker olika beroende på vad man kör med.

Man vill inte lägga ut upp emot 15 papp på något som kanske blir helt fel….
    Tack på förhand// Lelle

anonym-anvandare svarade 23 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2002 vid 21:10

Hej, jag skulle rekommendera Naish 13,5, funkar i 5-10 M/S.
    Visst är det lättare att börja med en lite större directional bräda. Problemet är att man växer ifrån brädan snabbt. Mitt råd är att skaffa en billig directional att börja med, för att sedan byta till något mindre.

Lycka till
    maila gärna om du har frågor
    huber@kite.nu
    HH

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2002 vid 22:15

håller med henke, 13.5 naish eller 8.4/10 Wipika är draken för dig, bräda köp en beg, för nårra tusenlappar, helst en directional (INTE EN BIC för allt i världen bara)

/H.

• mons

Medlem
    12 mars, 2002 vid 09:32

tack för att du sa att jag inte skulle köpa en BIC, var precis påväg..hehe har ingen aning om vad som är bra..nybörjare. smile.gif
    men vill hitta en som jag kan lära mig på, och ändå använda ett tag för runt 2000 kr..

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2002 vid 14:28

2000:- hmmm, jag säljer min Cape Dr. ”wave” Directional i kolfiber för 3750 eller 3500 utan boardbag, det är en bräda du kan växa i, den planar tidigt, fast är endå liten o smidig (170 cm lång 37,5cm bred) kanske inte världens lättaste nybörjarbräda men va fan man lär sig supersnabbt endå. hade en tjej som testade kitesurfing o hon kom upp på den första dan… så en för en tuff kille borde det inte vara några problem. den är jevligt välbyggd dessutom, bättre bräda får du leta efter…

/h

(hugo@bansan.com)

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications