Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf Lektioner (Skåne)

• Kitesurf Lektioner (Skåne)

Publicerad av chopsting på 6 juni, 2011 vid 12:38

Tjenare igen (fan känner mig dryg att starta så många trådar på så kort tid..)!
    Fick äntligen min soffa såld idag vilket innebär jag har 10,000kr att spendera på kitesurf gear…

Vad jag hoppas kunna få ut av mina pengar är:

-Komplett gear(inc. våtdräkt(800kr på intersport?)
    -Lektioner som gör mig redo att ge mig ut själv…

Finns det någon skola som skulle kunna lösa detta för beloppet?
    Kollat runt lite men det är mycket ”1790kr för detta och detta” och då vet jag inte om min budget spricker…. Förhoppningvis är det någon skola som har lite billigare gear att sälja mig efter kursen?…

Robin

skotten svarade 14 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • grodanboll

Medlem
    6 juni, 2011 vid 13:02

1790 spänn är asbilligt med tanke på vad du får. Två dagars instruktion med utbildade lärare som tillhandahåller dig med svindyr utrustning. Tycker personligen att 1790 är ett underpris med tanke på alla utgifter och den lilla förtjänst en kiteinstruktör gör. Även om det kostat 3000 spänn för en lektion så är det väl investerade pengar. Att försöka lära sig själv kan lätt leda till en olycka + att du riskerar att förstöra din nyinköpta kite som du crashar på land eller i nåt träd. Satsa på en instruktion och köp billig andrahands utrustning är mitt tips, du klarar dig på 8-9 tusen om du letar runt lite.

• chopsting

Medlem
    6 juni, 2011 vid 13:16
    GrodanBoll;658062 wrote:
    1790 spänn är asbilligt med tanke på vad du får. Två dagars instruktion med utbildade lärare som tillhandahåller dig med svindyr utrustning.

1790 var för en dag (2.5h*2),
    Oavsett vad skolan tar i betalt så är min budget 10k och om du tycker det är billigt eller inte är jag inte super intresserad av

Quote:
    Satsa på en instruktion och köp billig andrahands utrustning är mitt tips, du klarar dig på 8-9 tusen om du letar runt lite.

Var ju precis det här min tråd handlar om, jag letar efter en skola som kan göra just detta åt mig?…

• milkman

Medlem
    6 juni, 2011 vid 17:10

Mårten Björnsson tar ca 2000 för en HEL kurs (2×2,5 timmar är typ en halv kurs). Han kan ha nått fjolårskit som ligger och vill bli sålt. Och han är rätt nära (Båstad). Ring honom och kolla.
    http://www.kiteskolanbastad.se/

• acemattias

Medlem
    6 juni, 2011 vid 17:11
  • chopsting

Medlem
    6 juni, 2011 vid 18:04
    Milkman;658073 wrote:
    Mårten Björnsson tar ca 2000 för en HEL kurs (2×2,5 timmar är typ en halv kurs). Han kan ha nått fjolårskit som ligger och vill bli sålt. Och han är rätt nära (Båstad). Ring honom och kolla.
    http://www.kiteskolanbastad.se/

Tack som fan, maila han precis!

acemattias;658074 wrote:

Kanon site!

• lidde

Medlem
    6 juni, 2011 vid 18:50

Hej Robin!

Tack för ditt mail till Kitelife. Du har fått ett svar från mig.

Hälsningar, Peter på Kitelife

• skotten

Medlem
    7 juni, 2011 vid 14:44
    Lidde;658088 wrote:
    Hej Robin!

Tack för ditt mail till Kitelife. Du har fått ett svar från mig.

Hälsningar, Peter på Kitelife

best you send an sms, a fax and a PM along with that email and post, just to make sure…. :tongue:

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf Lektioner (Skåne)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.