Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitesurfare dödad av haj i Stuart beach
-
Kitesurfare dödad av haj i Stuart beach
Publicerad av larssa på 4 februari, 2010 vid 12:02nundy svarade 15 år, 2 månader sedan 18 Medlemmar · 34 Svar -
34 Svar
-
”-He was a super nice guy. Always mellow. I don’t think he had any enemies, he said.”
Lönt att nämna? Eller så har han och hajarna genom åren inte riktigt bondat.
Sjukt iaf…
-
läskigt. Man skulle ju gärna veta lite mer om det hela. Låter lite på artikeln som att killen var ute å surfade i lugn å ro å vipps hoppar det upp ett gäng hajar å börjar äta på honom.
Verkar också vara en riktigt macho livräddare som trots hajarna paddlar ut och sliter loss honom från hajarnas käkar för att sedan paddla in till stranden och börja cpr. -
Ja jag fattar inte heller varför en haj skulle attackera honom.. Han var ju så snäll och hade så många vänner! Men just denna hajen hade kanske beef… <-- röd text
-
pjoter;597299 wrote:Verkar också vara en riktigt macho livräddare som trots hajarna paddlar ut och sliter loss honom från hajarnas käkar för att sedan paddla in till stranden och börja cpr.
haha ja låter som det måste vara sant!
-
Kitegänget rekomenderas härmed att börja köra med kroppsvikt plus 15liter i volym på brädan…..
Fan vad sånt är fuckar upp huvudet . . . .. . . . men som tur är så verkar det vara sällsynt………
Har för mig att det finns ngn film där 2 hajar kör en koordinerad attack på en vindsurfare, dock så klarar han sig…..mama mia..
Surfs up….
-
MacEdu;597334 wrote:Kitegänget rekomenderas härmed att börja köra med kroppsvikt plus 15liter i volym på brädan…..
Fan vad sånt är fuckar upp huvudet . . . .. . . . men som tur är så verkar det vara sällsynt………
Har för mig att det finns ngn film där 2 hajar kör en koordinerad attack på en vindsurfare, dock så klarar han sig…..mama mia..
Surfs up….
Medans han surfa? Det skulle jag iofs vilja se isf.. Låter inte så likt hajbeteende att jaga sitt byte som far fram i 30 knop på vattnet när det finns så mycket lättare prey nån annanstans
-
Finns många olika typer av hajar, bland annat en som är speciellt inriktad på snabba byten. Såg nån film om det för ett tag sen när de körde en båt i 35 knop med byte hängande efter och filmade hela tiden. Hajen fastnade på typ tre bildrutor och sen var bytet borta.
-
Killen är kitesurfare, dör av en hajattack och det enda ni kan klämma ur är något lamt om att jornalisten (som antagligen är någon jävla praktikant) skriver en kass text. Applåder.
-
Davids;597346 wrote:Medans han surfa? Det skulle jag iofs vilja se isf.. Låter inte så likt hajbeteende att jaga sitt byte som far fram i 30 knop på vattnet när det finns så mycket lättare prey nån annanstans
Här är länken mannen, jag vet inte hur man får in ett utube klipp…. för gammal…hehe
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=gw9qMZSuE9k&feature=PlayList&p=0DFEC83177FA979E&playnext=1&playnext_from=PL&index=66″]YouTube- Surfer Attacked by Two Sharks[/ame]
Sjukt men det kan inträffa, och dessa polare var inte så små heller….. och som ngn sa….. hoppande White som kommer djupt underifrån….ända sättet för dom att plocka sälarna i bla sydafrika 🙂
/mac
-
Ser det inte mer ut som att han håller på att paddla ut när hajarna anfaller? Dessutom att hajarna ”hoppar” ur vattnet beror ju inte på att bytet rör sig snabbt utan snarare att dem kommer rakt underifrån så bytet inte kan se dem komma..
Och Hannis… Jag tycker det är tragiskt, absolut. Men jag kände inte killen, har aldrig träffat honom så vad vill du att jag ska göra, hur ska jag reagera? Lägga mig ner och gråta? Starta en Facebook grupp? Medans jag skrev detta inlägget dog det säkert 10 barn av svält nånstans, ser inte att någon uppmärksammar det eller noterar det.
Fast det är kanske viktigare med denna kitesurfaren som blev anfallen av ett vilt djur som funnits på vår planet sen miljontals år tillbaka. Hajar äger haven. Det är deras värld, inte människans. Då finns det en risk för attackar och ibland, om än väldigt sällan, dödsfall..
-
ah kan nog vara så… oavsett så hade han nog tur som var i brytet….det ser ju ut att vara lite andra surfare runtomkring…..fan vad man hade paddlat, se dom asen trycka på….. men även de mindre hajarna kan ju flippa ordentligt med….men de är ju fler i själva attacken…..
Och som sagt, deras värld…….
-
Krasst sett så är det samma sak att kliva i vattnet som att kliva ut i djungeln…
Hunter S. Thompson wrote:It was the Law of the Sea, they said. Civilization ends at the waterline. Beyond that, we all enter the food chain, and not always right at the top. -
Jahapp, riktigt tragiskt det här.
Visade sig mycket riktigt att Jimmy och Ziv, som jag hängde med en del när jag var i Miami för ett år sedan, var goda vänner med killen./Kaj
Logga in för att svara.