Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitesurfare får egen beach
-
Kitesurfare får egen beach
Publicerad av larssa på 26 juni, 2006 vid 08:31hbgsurfer svarade 18 år, 10 månader sedan 13 Medlemmar · 28 Svar -
28 Svar
-
haha, vem faan har skrivit det där.. en som spelar gameboy och samlar frimärken eller?
Men gött med en kite beach! -
Det är väll sveriges första dedikerade kitebach?
Väl arbetat av någon! -
Det var ju skitbra. Undrar fall det skulle gå att få till nåt sånt nere på Näset?Inte troligt, men man kan ju försöka.
Om man läste artikeln så stod det faktiskt att det är öppet för allmänheten ockås.
/Egg
-
Bara det inte leder till att man snart inte får kitesurfa någon annanstans där det inte är dedikerad kitebeach å om det ändå är öppet för allt annat har jag svårt att se poängen. Men jag kanske inte är tillräckligt insatt i det lokala läget.
Hoppas jag har fel annars är det en tråkig utveckling.
nic
-
nic wrote:Bara det inte leder till att man snart inte får kitesurfa någon annanstans där det inte är dedikerad kitebeach å om det ändå är öppet för allt annat har jag svårt att se poängen. Men jag kanske inte är tillräckligt insatt i det lokala läget.
Hoppas jag har fel annars är det en tråkig utveckling.
nic
Först och främst tack till Roger ”eagletech” Örnvagn för ett bra arbete.
Nu till dina antagande:
1. Draksurfing är tillåtet på övriga stränder, detta efter bla undertecknads verbala övertalningsförmåga, och andra inblandade.
2. Poängen med en draksurfingstrand är att vi har företräde och att få folk ej skall välja mer eller mindre olämpliga stränder och på så sätt, verka för ett förbud! Vilket det var tal om, ej pga ”nya kitebeach” utan för att folk väljer olämpliga platser att kajta på.
Personligen anser jag att initativet är lysande och den lata sidan av mig uppskattar att det finns folk som ej låter lättjan styra, utan är eldsjälar med drivkraft!Mvh bengt N -
Tjenare
Lite förklaring varför vi sökte tillstånd i Helsinborg-Fortuna är att vi håller till vid Fortuna windsurfing klubb .
Detta ställe är bra under alla månader utom sommaren för då ska vi samsas med Rydebäcks invånare som är ca 6000 personer och många av dessa är barn som vill bada:wink:
Så innan det händer en olycka sökte vi ett tillstånd på en strandremsa som ligger vid en golfbana. ca 1500 meter från klubben
Stranden har även bättre botten än i Fortuna så detta ställe hade varit bättre under just sommaren men även i fortsättningen.
Vi har fått kitestranden på prov till December.:cool2:Mvh Roger Ö
-
Snyggt jobbat Roger, kommer att köra där idag om ni andra är där!
//Marcus
-
eagletech19 wrote:Tjenare
Lite förklaring varför vi sökte tillstånd i Helsinborg-Fortuna är att vi håller till vid Fortuna windsurfing klubb .
Detta ställe är bra under alla månader utom sommaren för då ska vi samsas med Rydebäcks invånare som är ca 6000 personer och många av dessa är barn som vill bada:wink:
Så innan det händer en olycka sökte vi ett tillstånd på en strandremsa som ligger vid en golfbana. ca 1500 meter från klubben
Stranden har även bättre botten än i Fortuna så detta ställe hade varit bättre under just sommaren men även i fortsättningen.
Vi har fått kitestranden på prov till December.:cool2:Mvh Roger Ö
Tack Roger…
-
Köpte 16cm nätblåsor alldeles utmärkta till ändamålet! Får sätta ut dem snart.
Jäkla otur att missa första officiella dagen, för ett besök i Karlskona! -
Nilsson wrote:Köpte 16cm nätblåsor alldeles utmärkta till ändamålet! Får sätta ut dem snart.
Jäkla otur att missa första officiella dagen, för ett besök i Karlskona!
Perfekt då ska jag fixa ankare till dom:wink:
Mvh Roger -
Hojta bara till om ni behöver hjälp med nåt. Sedan får vi väl se till att köra en em/kväll med lite grillning också. Så kan jag bjuda tillbaka på lite Ardbeg 😉
-
@Larssa]Hojta bara till om ni behöver hjälp med nåt. Sedan får vi väl se till att köra en em/kväll med lite grillning också. Så kan jag bjuda tillbaka på lite Ardbeg -)[/QUOTE wrote:
Tjenixen
Jepp vi hör av oss när det blir städning och grillning med en god Ardbeg:grin:
Mvh Roger
Logga in för att svara.