Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitesurfare får egen beach
- 
Om det inte blir vind i helgen, kanske vi skall slänga ut nätblåsorna? 
- 
Nilsson wrote:Om det inte blir vind i helgen, kanske vi skall slänga ut nätblåsorna?
 Helt klart och det ska ju bli fin fint väder så det passar ju bra.:cool2:
 Behöver din mail adress så jag kan skicka över mailet jag fått från kommunen
 Mvh Roger Ö
- 
eagletech19 wrote:Nilsson wrote:Om det inte blir vind i helgen, kanske vi skall slänga ut nätblåsorna?
 Mvh Roger Ö
 Perfekt, så kan töserna leka lite samtidigt i sina nya små våtdräkter! Mvh bengt@stormvarning.com
- 
Nilsson wrote:eagletech19 wrote:Nilsson wrote:Om det inte blir vind i helgen, kanske vi skall slänga ut nätblåsorna?
 Mvh Roger Ö
 Perfekt, så kan töserna leka lite samtidigt i sina nya små våtdräkter! Mvh bengt@stormvarning.com
 Ska vi säga söndag morgon vid 9.30:wink:
 Träffas för att gå igenom var man ska vara och sätta ut bojar samt ta in mailadresser så Anders kan fixa en SMS lista när det är vind så går det ut till alla som är anmälda:grin:Ha en bra dag 
 //Roger
- 
Eller så säger vi 16,30, grilla efteråt och Larssa har slutat jobb =) 
- 
nic wrote:Bara det inte leder till att man snart inte får kitesurfa någon annanstans där det inte är dedikerad kitebeach å om det ändå är öppet för allt annat har jag svårt att se poängen. Men jag kanske inte är tillräckligt insatt i det lokala läget.Hoppas jag har fel annars är det en tråkig utveckling. nic Det är rätt som du skriver beslutet har lätt till att det blivit kiteförbud i hela Helsingborgskomun under badsäsongen. ! Vi på Fortunasurfingklubb har begät att komunen även utvärderar strandrämsan vid vår surfklubb. med lite tur så kanske vi får två kitestränder i Helsingborg 
- 
ja dessa politiker, man gör bäst i att inte lyssna på dom o köra sitt eget rejs, svårt o se polisen komma o säga aja baja för man kitesurfar på nån strand =) iofs lite sunt förnuft får man ha kanske inte så lyckat om man drar ner till friabad en stekhet dag o snubblar över människorna =) wipika: från vilka datum räknar dom badsäsongen förresten ? 
- 
Wipika wrote:nic wrote:Bara det inte leder till att man snart inte får kitesurfa någon annanstans där det inte är dedikerad kitebeach å om det ändå är öppet för allt annat har jag svårt att se poängen. Men jag kanske inte är tillräckligt insatt i det lokala läget.Hoppas jag har fel annars är det en tråkig utveckling. nic Det är rätt som du skriver beslutet har lätt till att det blivit kiteförbud i hela Helsingborgskomun under badsäsongen. ! Vi på Fortunasurfingklubb har begät att komunen även utvärderar strandrämsan vid vår surfklubb. med lite tur så kanske vi får två kitestränder i Helsingborg Tjenare 
 Det har inte lätt till något kiteförbud någonstans men med facit i hand så är det lättare att söka tillstånd innan man får ett totalförbud.
 Men det nämndes väl också.??
 Sluta gnäll och se det positivt istället detta gäller bara bad säsongen och om du tycker att det finns plats i Fortuna eller någon annanstans under dom goa värma sommardagarna då får du komma ner och kita oftare.
 Och om du har något att säga så gå inte ut på ett forum och beklaga dig jag bor här så det är bara att säga det du tycker till mig direkt.//Roger Örnvang 
- 
Wipika wrote:nic wrote:Bara det inte leder till att man snart inte får kitesurfa någon annanstans där det inte är dedikerad kitebeach å om det ändå är öppet för allt annat har jag svårt att se poängen. Men jag kanske inte är tillräckligt insatt i det lokala läget.Hoppas jag har fel annars är det en tråkig utveckling. nic Det är rätt som du skriver beslutet har lätt till att det blivit kiteförbud i hela Helsingborgskomun under badsäsongen. ! Vi på Fortunasurfingklubb har begät att komunen även utvärderar strandrämsan vid vår surfklubb. med lite tur så kanske vi får två kitestränder i Helsingborg 
 Detta är ett förbud som jag ej känner till, trots ett ingående samtal med den tjänsteman som handlaggt ärendet, dock vet jag att de hadde funderingar på det, men att viking isåfall skulle undantagas.
 Om det är så att det är ett förbud på övriga badstränder under badsäsong, tycker inte jag att det är ett problem utan snarast tvärtom, finns ingen anledning att kajta på en fullsatt badstrand och riskera omgivningen! Tex såg en nybörjare utan kontroll på grejorna nere vid fria bad en vacker sommar e.m, med en uppenbar risk för hela omgivningen, varav flertalet var barnfamiljer.
 Så sammanfattningsvis tror jag att kitestränder är bra, både för den fortsatta överlevnaden av vår sport, bättre med anvisade platser än totalförbud pga en allvarlig olycka med tredje man som drabbas, för det andra är det inte konstigare än att det finns en särskild endurobana, parallelerna får var och en dra själv, för nu skall jag se siste mohikanenen.Men vi ses när det blåser// Mvh Bengt N 
- 
eagletech19 wrote:Wipika wrote:nic wrote:Bara det inte leder till att man snart inte får kitesurfa någon annanstans där det inte är dedikerad kitebeach å om det ändå är öppet för allt annat har jag svårt att se poängen. Men jag kanske inte är tillräckligt insatt i det lokala läget.Hoppas jag har fel annars är det en tråkig utveckling. nic Det är rätt som du skriver beslutet har lätt till att det blivit kiteförbud i hela Helsingborgskomun under badsäsongen. ! Vi på Fortunasurfingklubb har begät att komunen även utvärderar strandrämsan vid vår surfklubb. med lite tur så kanske vi får två kitestränder i Helsingborg Tjenare 
 Det har inte lätt till något kiteförbud någonstans men med facit i hand så är det lättare att söka tillstånd innan man får ett totalförbud.
 Sluta gnäll och se det positivt istället detta gäller bara bad säsongen och om du tycker att det finns plats i Fortuna eller någon annan stans under dom goa värma sommardagarna då får du komma ner och kita oftare.
 Och om du har något att säga så gå inte ut på ett forum och beklaga dig jag bor här så det är bara att säga det du tycker till mig direkt.//Roger Örnvang Tjena Roger 
 Jag har varit i kontakt med Ole Andersson på helsingborgskomun det är han som har haft hand om ärendet. Enligt han så är det kiteförbud under badsäsong. Det bekymrar mig inte det minsta eftersom det sällan är badare på stranden när det blåser.
 men precis som du själv skriver så är det bättre att söka tillstånd innan det blir ett totalförbud så därför har vi också sökt tillstånd för att säkra Fortuna som en även i framtiden bra kitespot.
- 
Wipika wrote:eagletech19 wrote:Wipika wrote:nic wrote:Bara det inte leder till att man snart inte får kitesurfa någon annanstans där det inte är dedikerad kitebeach å om det ändå är öppet för allt annat har jag svårt att se poängen. Men jag kanske inte är tillräckligt insatt i det lokala läget.Hoppas jag har fel annars är det en tråkig utveckling. nic Det är rätt som du skriver beslutet har lätt till att det blivit kiteförbud i hela Helsingborgskomun under badsäsongen. ! Vi på Fortunasurfingklubb har begät att komunen även utvärderar strandrämsan vid vår surfklubb. med lite tur så kanske vi får två kitestränder i Helsingborg Tjenare 
 Sluta gnäll och se det positivt istället detta gäller bara bad säsongen och om du tycker att det finns plats i Fortuna eller någon annan stans under dom goa värma sommardagarna då får du komma ner och kita oftare.
 Och om du har något att säga så gå inte ut på ett forum och beklaga dig jag bor här så det är bara att säga det du tycker till mig direkt.//Roger Örnvang Tjena Roger 
 Jag har varit i kontakt med Ole Andersson på helsingborgskomun det är han som har haft hand om ärendet. Enligt han så är det kiteförbud under badsäsong. Det bekymrar mig inte det minsta eftersom det sällan är badare på stranden när det blåser.
 men precis som du själv skriver så är det bättre att söka tillstånd innan det blir ett totalförbud så därför har vi också sökt tillstånd för att säkra Fortuna som en även i framtiden bra kitespot.
 Tjenare
 Fortuna är bra men vi måste inse att sporten blir bara större och större för varje år .
 Och Rydebäck bara växer och växer så om vi inte agerar nu då lär vi bli bannade helt från våra fina stränder så detta tillsånd gäller bara under bad säsongen.
 Vi kan kita var vi vill när det inte finns badande på stranden, även under sommaren.
 Med egen erfarenhet av windsurfande från 1980 så är här minst folk och det beror mycket på att golfbanan ligger 5 meter från stranden. (Snedslag är vanliga)
 Sen att jag hellre skulle kita där jag kan parkera bilen direkt vid stranden det vill nog alla .:grin:
 Men det jag vill säga är att jag vill kita under sommaren och då kan jag gärna gå 150 meter till kitestranden.
 Mvh Roger Ö
- 
Wipika wrote:nic wrote:Bara det inte leder till att man snart inte får kitesurfa någon annanstans där det inte är dedikerad kitebeach å om det ändå är öppet för allt annat har jag svårt att se poängen. Men jag kanske inte är tillräckligt insatt i det lokala läget.Hoppas jag har fel annars är det en tråkig utveckling. nic Det är rätt som du skriver beslutet har lätt till att det blivit kiteförbud i hela Helsingborgskomun under badsäsongen. ! Vi på Fortunasurfingklubb har begät att komunen även utvärderar strandrämsan vid vår surfklubb. med lite tur så kanske vi får två kitestränder i Helsingborg Kom igen Peter nu 
Logga in för att svara.