Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfare sökes

• Kitesurfare sökes

Publicerad av anonym-anvandare på 19 juli, 2004 vid 22:02

Har precis flyttat upp till Kalmar för hösten. Undrar nu om det finns några kitesurfare här som man skulle kunna slå sig ihop med när det blåser. Det sista som hände i skåne innan jag drog hit var att snubben jag försökte lära mig surfa med där knäckte ryggen. En mycket obehaglig upplevelse som fick mig att tänka till lite för en gångs skull. Kunde va bra om man hade någon med sig ut när man kör så att man inte bryter ryggen alldeles ensam.
    (Han skall bli fullt återställd men får nog problem med ryggen i framtiden skulle jag tro)

Så finns det någon i Kalmartrakten som inte har något emot en medkiteare skulle jag bli gla 🙂

/Seth

Borttagen användare svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • gogga

Medlem
    19 juli, 2004 vid 22:03

Fy fasen! Sånt får en verkligen att tänka efter! Hoppas verkligen han blir bra!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2004 vid 22:05

Jo jag med en jeffla smäll var det landade på stranden efter ett 4 meterslyft med rumpan före det såg riktigt äckligt ut 🙁

• Borttagen användare

Borttagen användare
    19 juli, 2004 vid 22:27

Så finns det några kitesurfare i Kalmar eller?

• samhansson

Medlem
    20 juli, 2004 vid 05:22

ja det finns, mr:Eklov+Ölandstokarna

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juli, 2004 vid 05:26

vi drar ut ett gäng idag
    /Erik 070-2347681

• bohm

Medlem
    20 juli, 2004 vid 13:48

Finns några stycken i Kalmar/öland. Ta en titt här:
    http://www.kitesurfsite.tk

Det är bara att komma till Sandbergen på Öland när det blåser, Det finns det nästan alltid folk där.
    Skicka ett mail om du vill.

jkpg_boy(a)hotmail.com

• Borttagen användare

Borttagen användare
    20 juli, 2004 vid 18:48

Tack gubbar jag var ute vid sand vad de nu heter neranför haga park idag och mötte upp med en massa snubbar i samma sits som jag. Surfen var kul men eftersom att jag saknar lite utav kontroll när det gäller att köra i trafik bestämde jag mig för att plocka ihop efter ett par fina repor på vattnet och observera de något grymare vattenrävarna. (vill inte gärna va ivägen) stället är för övrigt som gjort för mig och alla andra som är i början av att bemästra kite+bräda+vatten shit vad långgrunt det är.

Tack alla ni som såg mig och min challenger vingla fram över vattnet och lade er på respektfullt avstånd, det uppskattas 🙂

Som sagt någon annan kalmarbo som känner att de kan plocka med sig en lättvindare till över till öland så slå en pling på 073-4037607.

Fan va kul de e

• theknee

Medlem
    22 juli, 2004 vid 13:15

=) håller med om att det känns tryggt när dom håller sig på lite avstånd när man e som grönast tongue.gif ger en mer tid att hinna öva på ett säkert sätt…

Funderar på att börja plugga i Kalmar (alt. Trollhättan) undrar nu; hur är Kite ställena i Kalmar (långgrunt, vågigt m.m.), vilka ställen finns, hur många är det som håller på i Kalmar trakten, vilka vindar brukar det var i dom trakterna???

MVH Danne confused.gif

Kanske vi synes om 1 år eller nått laugh.gif

• Borttagen användare

Borttagen användare
    23 juli, 2004 vid 00:24

Svar till:

=) håller med om att det känns tryggt när dom håller sig på lite avstånd när man e som grönast tongue.gif ger en mer tid att hinna öva på ett säkert sätt…

Funderar på att börja plugga i Kalmar (alt. Trollhättan) undrar nu; hur är Kite ställena i Kalmar (långgrunt, vågigt m.m.), vilka ställen finns, hur många är det som håller på i Kalmar trakten, vilka vindar brukar det var i dom trakterna???

MVH Danne confused.gif

Kanske vi synes om 1 år eller nått laugh.gif

[/ QUOTE ]

Yes det är rätt gött när de håller sig lite på avstånd och inte briljerar med att köra så jävla nära det går för att 1 stila 2 skräma skiten ur en stackars nybörjare, det sista man vill göra är ju att fucka upp nått för en lite mer erfaren kitare som att trasla in sina linor i hans eller nått annat skit. Gubbarna här uppe verkar vara av den lite trevligare sorten dock bra med avstånd och all hjälp man behöver om man frågar lite snällt.

Ställena här är vad jag förstår främst öland där det är långrunt riktigt långt ut nårra hundra meter eller så och det är inte så svårt att hitta någon som skall över när det blåser lite om man samlar på sig lite telenummer så flyter det på rätt fint även utan bil. Det verkar vara en hel del kitsurfare här i trakten får jag säga i varierande grymhetsstege allt ifrån nybörjare till riktigt grymma åkare.

Vinen är vad jag förstår på sommaren ofta sideshore och ofta sydlig sådan. på höst tror jag att det blir lite mer onshore men det borde du fråga någon med mer erfarenhet om.

Visst mannen börjar du plugga här så kan jag hjälpa till med att försöka fixa bostad åt dig och lotsa dig igenom supandet som hör till 🙂

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications