Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kitesurfing i västervik?
-
kitesurfing i västervik?
Publicerad av jon-doh på 3 juni, 2009 vid 20:19Jag flyttade till vvik i höstas och tänkte nu ge mig på att börja kitesurfa. Har aldrig ens testat det innan.. Någon som vet om det finns bra spots för nybörjare? Vad för drake passar förhållandena här? Alla tips mottages tacksamt!
mvh jon
martin svarade 15 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Jon Doh;550771 wrote:Jag flyttade till vvik i höstas och tänkte nu ge mig på att börja kitesurfa. Har aldrig ens testat det innan.. Någon som vet om det finns bra spots för nybörjare? Vad för drake passar förhållande här? Alla tips mottages tacksamt!
mvh jon
Snacke med Walle eller Martin, dom ska nog köra mitt i centrala Västervik imorgon så dra dit och prata med dom.
-
Jon Doh;550771 wrote:Jag flyttade till vvik i höstas och tänkte nu ge mig på att börja kitesurfa. Har aldrig ens testat det innan.. Någon som vet om det finns bra spots för nybörjare? Vad för drake passar förhållandena här? Alla tips mottages tacksamt!
mvh jon
Kul kul!
Det behövs flera kitesurfare i komunen! 🙂
Troligtvis så kommer vi köra i centrum i eftermiddag/kväll, runt kl.17 och frammåt, blir i Gamlebyviken inne i Västervik, typ här (livekamera): http://www.webbkameror.se/webbkameror/vasterviksmuseum/webkamera_vvik_mu_640_3.php
Bara det inte regnar för mycket eller blir åska…
Kom ner och snacka med oss!Ska du bara ha en kite så bör du ha en 11-14m2, nyare bow/sle/hybridkite är att föredra eftersom vindarna oftast är byiga här…
Det finns en riktigt bra nybörjarstrand i Loftahammar (Hallmare) som funkar i syd till västliga vindar, när man väl kommer igång finns det spots i alla riktningar.
Det är 1-2 nybörjare till i Västervik, + Martin som e ett ess, så ni kan ju sammåka till Hallmare (tror det e ca 4mil från Västervik).
/Petter
070-241 44 94
-
Ska du köpa prylar så snacka med Björn på Surfstore.se uppe i Linköping, Surfstore e våran ”Lokala” surfshop 🙂
Vet att han alltid har massor av prylar hemma.Dessutom e Björn ibland nere och surfar här vilket e e smidigt med leverans av prylar!
-
Va kul! ja jag slutar jobba vid 17 så jag kommer förbi direkt efter det. ses då!
-
Jon Doh;550871 wrote:Va kul! ja jag slutar jobba vid 17 så jag kommer förbi direkt efter det. ses då!
Vinden har vridit lite neråt väst, vilket innebär att det inte är så bra att köra inne i stan längre. Om du förser mig med ditt mobilnummer (jag har skickat mitt via pm) så kan jag informera dig sen vart vi tar vägen. Det finns lite olika alternativ och det beror på vindutvecklingen vart vi hamnar till slut.
Logga in för att svara.