Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiting i Fiskebäck

• Kiting i Fiskebäck

Publicerad av mikael-beck på 15 augusti, 2010 vid 21:23

Hej!
    Undrar hur Fiskebäck är som kitespot? Vilka vindriktingar fungerar? Brukar det vara mycket folk där? (Hjälp med launch)

Nästa fråga:
    Hur ser det ut kitemässigt nästa vecka? Någon som har några planer att dra ut och kan man haka på isåfall? Jag som glad nybörjare hade tyckt det varit mycket roligt! 😀

//Mikael

mikael-beck svarade 15 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • drakmannen

Medlem
    16 augusti, 2010 vid 08:58

Glöm fiskebäck passar inte för Kite bara vindsurfare som håller till där. Åk till Askimsviken eller ännu bättre Rågelund istället. http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=13&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=42

Är alltid folk i rågelund när det blåser, denna veckan verkar det som vinden kommer först till helgen. http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=47944 Kommer vara nere själv på lördag om prognosen håller i sig.

Lycka till!
    Fredrik

• lance

Medlem
    16 augusti, 2010 vid 09:14

Jag är där med, åker från GBG så dra ett med. så kn vi ju samåka ner t.o.m. om det passar 🙂

• snygging

Medlem
    16 augusti, 2010 vid 09:30

Det funkar men är kanske inte episkt alltid och det gäller att inte klanta sig 🙂
    Men man kan få episk skärgårds upplevelse.
    Sen gäller det att kite kompisen man har med sig inte blir locko pocko och får för sig att köra in i Eskilsons, kanal och att man får för sig att försöka rädda personen. 🙂

• drakmannen

Medlem
    16 augusti, 2010 vid 12:01

haha låter som du hade en riktigt episk upplvevelse snygging! Mikael glöm Fiskebäck om du inte är Locko Pocko!

• mikael-beck

Medlem
    16 augusti, 2010 vid 12:56

Okej men hakar gärna på i veckan. Har ju ingen bil så blåser det inte syd eller sydväst (Askim) så är det samåkning som gäller. Lite jobbigt utan bil men kiting är ju fan svinroligt så skam den som ger upp pga att man inte har bil 🙂
    Alternativt kan man ju ta tåget ner till varberg och åka ut till apelviken såklart.
    Men Lance jag hakar gärna på som sagt om det går bra! Har semester denna och nästa vecka och vill kita så mycket som möjligt 😀

• mikael-beck

Medlem
    16 augusti, 2010 vid 12:58

Och jag antar att jag får skita i Fiskebäck då.
    Det finns ingen spot på hisingen? Tycker alltid det blåser när man är där uppe. Vore schysst om det fanns! 🙂

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiting i Fiskebäck

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.