Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiting i Sanlucar de Barrameda

• Kiting i Sanlucar de Barrameda

Publicerad av hookbay-local på 5 januari, 2008 vid 11:54

Är nu med falmiljen i Spanien och kommer stanna här till April. Är föräldrarledig så man kan ju ha det ganksa skönt. Solen skiner och det är runt 15 grader i skuggan och det blir aldrig kallare än 16 i vattnet. Stan vi bor i heter Sanlucar de Barrameda och ligger i södra spanien på västkusten. 45 min norr om Cadiz. Maten är billig och boendet också. Mycket lediga lägenheter från September till April. Vi hyr en fyrarummare i 4 månader och betalar 5000 pix i månaden inklusive el.
    Har med mig min 16 kvm Crossbow och det är vad jag behövt nu i December. Det finns många bra spots här i närheten. Vissa med plattvatten och vill man ha vågor så finns det både i cadiz och nere vid Tarifa. Åker man dock ner till Tarifa så behövs de mindre drake.

Jag kan i alla fall tipsa er om att det är en lugn och schysst stad och jag har 5 min att gå till Beachen där det är plattvattensegling som gäller.

Jag önskar er alla ett härligt 2008.

Lazlo

hookbay-local svarade 17 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • hakisch

Medlem
    5 januari, 2008 vid 18:07

Joder!

blir glad av dina rader, bodde en vinter i El Puerto de Santa Maria,lite söder om dig innan Cadiz. Jag körde mest i Valdelagrana ,eller i Rota om ostvind vilket de kan va i denna årstid (poniente/levante).
    Va uppe i dina kvarter på utflykt endast men fint. Hela den regionen är otroligt laidback och andalusiska genuiniteten är ett faktum. Redan söder om Cadiz är ju i princip ett helt annat land. Solkusten vill jag egentligen inte ens nämna.. Stanna i Canos de Meca om ni ska söderut (ej helger)

Hälsa alla zigenare och morros, dansa lite flamenco och klappa händerna, på ett romantiserat sätt så längtar jag absolut tillbaka.

hasta luego

hakan

• hookbay-local

Medlem
    5 januari, 2008 vid 18:51

Tjena Håkan,

Kul att höra att någon varit i närheten och känner igen sig. Vi kommer göra en dagsutflykt till Puerto St Maria hade vi tänkt. Något sevärt som du vill tipsa om?

Jag körde faktiskt i Rota för två veckor sen när det blåste SO och den skyddade stranden var perfekt för ändamålet.

Ja, livet går långsamt här nere och det är inte mycket att göra än att dricka cafe con leache och käka bakelser på torget och kolla på folk. En och annan cruzcampo och flarra Rioja har ju glidit ner också.

Vad var det för typ av kiting vid Valdelagrana och vilka vindar fungerade det vid?

Jag tackar för dina tips så här långt och ha det gött.

Martin

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiting i Sanlucar de Barrameda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.