Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Klagshamn idag?
- 
		Klagshamn idag?Publicerad av kungdenknege på 25 maj, 2003 vid 10:25Vad tror ni? Blir det någon bris? anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
- 
			6 Svar
- 
Verkar helt j-la vindstilla idag!  En tråkig grej till är att mätaren på vår kära Drogdenfyr gått sönder. Kolla denna länk… Finns där kvar någon ”realtidsmätare” i sydvästra Skåne? Lommas är nere, Klagshamns är nere, Drogden är nere… Snyft! Sist: Någon som vet vad det blåste igår på kvällen när ovädret kom? Jag har nog aldrig sett en så upprörd himmel!!! Såg ut som om molnen befann sig vid 30 meter höjd! De rörde sig lika snabbt som rök vid brand… Och sen vinden: Först var det helt vindstilla. Sen plötslig hörde man vinden komma, och såg träd vrida sig som i smärtor.  Tror säkert det blåste över 20 i byarna… Fast det varade ju inte så länge. Tror säkert det blåste över 20 i byarna… Fast det varade ju inte så länge.
- 
Du som är lite aktiv i Klagshamn, kan inte du försöka fixa så att dom ändrar när sidan uppdateras? Känns ju så lagom lönt att man får reda på vad det blåser kl. 5, då är det ändå för sent att dra. F.ö så ser man vindpusten igår på Klagshamns sida, toppade 14.8 eller nåt sånt  Helt sjukt vad det blåste Helt sjukt vad det blåste  
- 
Men du, visst finns det en realtidsmätare!? LBWS lilla feletonsvarare! 040 – 41 06 93… Men du kan ju lägga till en 4-5m/s på alla ostliga. 
- 
Tyvärr är jag inte så aktiv i klubben… Är bara entusiast.  Jag trodde först inte att webbmätaren funkade alls, hörde nämligen att där var något problem med uppdateringen. Men den ser ut att funka nu, och det är ju bra  Bara vinden som fattas… Bara vinden som fattas…
- 
Den senaste tidens strul har inte haft någonting med vindmätaren att göra, utan det har helt och hållet varit ett/flera ’data’-problem. Vår telefonvindmätare (040-410693) är helt skiljt från det system som håller infon på webbsidan, så fungerar inte det ena – prova det andra! 
- 
den här våren suger verkligen vindmässigt. 
 snart får man väl montera seglen på ladugårdsdörren
 så man får lite planingsyta.
Logga in för att svara.