-
klagshamn kommande dagar?!
efter all snack om vem som surfar bäst på vilken sida av det här landet, vem bryr sig, (men ser inlägg under
är det nu dags för vindsurf igen. Och jag tyckte att ALLA, från väst o öst, norr och söder borde åka till klagshamn i veckan eftersom prognoserna e riktig bra. Med den välkända extra termieken kan det bli dubbelt så mycket än vad som ha lovats:
Ons: Ost, 5-8 m/s Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s.
Tor: Ost, 5-8 m/s Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s.
Fre: Ost, 4-7 m/s Dygnets högsta vindhastighet 7 m/s.
Lör: Ost, 2-5 m/s Dygnets högsta vindhastighet 5 m/s.ok, jag vet det e plattvatten men vem bryr sig, bättre 2 seglingstimmar så en ingen alls. Det är grymm freestyle förhållande. Åk hitt till härliga skåna och ”re-unit” glömm alla överhettade skänslor och segla järnet i stället.
Aloha
Arnout S-106ps: däremot håller jag med att det var lite synd att tävlingen inte flytades till ringanäs efter jag ha sett bilder från den dagen, t.ex. : http://www.steffo.nu/files/126771-ringenas_12_6.jpg
Då undrar man hur mycket det krävs för att få en vågtävling genomfört i svenska kuppen. Att formula tävlingen kan möjligen flyttas men inte wave/freestyle verkar lite konstig. Med tanke på att halmstad är ju en av sveriges bästa vågställa känns det lite som en missat chans genom att skicka/tvinga killarna ut i tylösand i lördags. Men tävlingledningen hadde säkert sina bra anledningar. Jag klagar inte, det är ju alltid bättre med kulning och rakt onshore än vindstilla för min del!
Surfa järnet och aloha
Logga in för att svara.