Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Klagshamn mån och tis
- 
		Klagshamn mån och tisPublicerad av call3 på 21 april, 2008 vid 09:05Vi ska ut och åka, nån som är sugen ?? Drar ner så vi är där vid 18 tiden ikväll. /Calle olle-2 svarade 17 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
- 
			12 Svar
- 
Det var ju tur att du skrev här. Jag trodde att det var parkis som gällde i dag? Jag tänkte sticka tidigare, kanske klockan 14 eller 15 men har aldrig varit på Klagshamn förr. Är det något man ska tänka på? 
- 
Fördelen är att klagshamn är nära (om man bor i limhamn) och det är platt som en pankaka 🙂 Vi brukar parkera på höger sida när man kommer till pumpverket (första byggnaden) och sen går man ner, tar 2min. 
 Finns en yta man kan rigga på som funkar utmärkt.Då får man lite utrymme till surfarna.. Det finns en grön boj som man kan ha som märke att inte åka innan för. Utanför finns inte mycket sten, är en eller två men dem ser man tydligt. 
- 
Syd är rakt på i klagsahamn.. Akta dig för vindsurfarna 
 Men iof går det ju att åka på bägge sidor. Så det funkar ju
- 
Okej, men nu fattar jag inte. Syd säger du? Det låter ju i och för sig rimligt eftersom det är fritt söder om udden eller halvön eller vad det är. Men: 
 Enligt spotkortet så funkar det mest i ost och sydost.
 http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=12&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=62
 Borde inte det ge ganska ojämn vind?I dag ligger den lite på nord (ostnordost eller nordost) som också borde ge stötig vind eftersom den kommer från land. Eller är det jag som missar något? 
- 
Det är det som är mest känt bland windsurfarna… ostliga brisen i klagshamn Det funkar bra med Ostlig vindriktning! 
- 
Jag litar inte på vindsurfare 😉 Jag åker förbi på väg söderut och kollar hur det ser ut! Om jag blir skraj så kör jag vidare till Parkis. Kör man genom Bunkeflo eller ska man ut på E6’an? 
- 
Har alltid kört genom bunkeflo men man kommer säkert fram på e6an också. 
- 
Enligt frv kommer inte vinden förän vid 16 tiden till klagshamn. 
- 
Det är sant, men jag sitter här på Ribban och det fläktar ganska bra i trädet utanför nu… Hmmm. 
- 
fan klagshamn suger ju. det enda som är bra är att det är varmt i vattnet på sommaren och att det alltid blåser där om det är sol och ostligt. 
- 
jag körde parkis över lunchen idag, blåste för lite i klagshamn 
Logga in för att svara.