Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamn rockar!!!!

• Klagshamn rockar!!!!

Publicerad av s på 1 juni, 2004 vid 09:27

Vi åkte 30 mil till Klagshamn igår (31/5), enkel väg. Och det var värt varenda kilometer!
    Tokigt bra surfdag då vi var på vattnet 6-7 timmar och satte massa nya trick i detta freestylers paradis!!! (I alla fall så långe som sjögräset håller sig borta).

Se mer på min dagbok, länk nedan. Det kommer också fler bilder då jag lyckas få ordning på min minneskortläsare.

/Staffan

anonym-anvandare svarade 21 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • basse

Medlem
    1 juni, 2004 vid 09:29

.. shit… man borde dragit ner i helgen. Är det sol nästa helg åker vi ner!

• philippos

Medlem
    1 juni, 2004 vid 09:55

Läste din dagbok och såg en bild på en vindmätare. Vad är det för vindmätare och vad har du fått tag på den? Pris?

• s

Medlem
    1 juni, 2004 vid 12:21

Stulit av farsan… Han har efterlyst den en gång redan, och båtsäsongen har inte startat än. Hmm…

Den är ganska gammal så jag har ingen aning om var han köpt den eller om den går att få tag i.

/Staffan

• c_c

Medlem
    1 juni, 2004 vid 13:24

Clas Ohlson har en Silva vindmätare för 595:-
    Gå in på http://www.clasohlson.se/ och sök efter ’Vindmätare’.

• philippos

Medlem
    1 juni, 2004 vid 16:37

Jo, jag känner till den modellen.
    Det finns många som tycker att vindmätare är onödigt och att man ska köra på känsla men jag tycker att det vore kul att ha en. Då vet man exakt hur mycket det blåser och på så sätt kan man träna upp sin känsla/ögonmått. Det händer faktiskt ibland att man blir ”lurad” av omgivningen. T ex då solen ligger på och det ser ut som det går feta gäss fast det egentligen inte blåser så mycket.

I nuläget så funderar jag på vilken modell jag ska köpa. Har blivit rekommenderad den vindmätaren som surf-unique säljer pga att den inte behöver riktas in mot vinden. Någon som har ett annat förslag?
    04ZUB_Windmessgeraet.jpg

• bergelin

Medlem
    1 juni, 2004 vid 17:51

Annars är den här billigare och bara aningen sämre..

• tdk

Medlem
    1 juni, 2004 vid 20:27

Svar till:

Jo, jag känner till den modellen.
    Det finns många som tycker att vindmätare är onödigt och att man ska köra på känsla men jag tycker att det vore kul att ha en. Då vet man exakt hur mycket det blåser och på så sätt kan man träna upp sin känsla/ögonmått. Det händer faktiskt ibland att man blir ”lurad” av omgivningen. T ex då solen ligger på och det ser ut som det går feta gäss fast det egentligen inte blåser så mycket.

I nuläget så funderar jag på vilken modell jag ska köpa. Har blivit rekommenderad den vindmätaren som surf-unique säljer pga att den inte behöver riktas in mot vinden. Någon som har ett annat förslag?
    04ZUB_Windmessgeraet.jpg

[/ QUOTE ]Fast, om man måste rikta mätare direkt i vinden har man ju större koll på varifrån det blåser… Det är ju inte alltid man har flaggor och kolla på..

• philippos

Medlem
    1 juni, 2004 vid 20:52

Svar till:

Annars är den här billigare och bara aningen sämre..

[/ QUOTE ]

Ha ha, en sån där har jag faktiskt redan snickrat ihop. Funkade förvånadsvärt bra!

• philippos

Medlem
    1 juni, 2004 vid 20:57

Svar till:

Fast, om man måste rikta mätare direkt i vinden har man ju större koll på varifrån det blåser… Det är ju inte alltid man har flaggor och kolla på..

[/ QUOTE ]
    Nej, men jag tycker det är viktigare att lätt få reda på hur mycket det blåser än att veta mer precis vindriktning.
    Vindriktningen påverkar ju inte mitt segelval.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2004 vid 10:54

Schysst dagbok = )

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juni, 2004 vid 11:13

I så fall låter det som du ska ha vindmätaren från SurfUnique, den är ju dessutom billigare (540:-).

• oskie

Medlem
    2 juni, 2004 vid 12:40

Grym bild, har du fler? smile.gif Många som filmade o tog foton i måndags… Speciellt märkligt med nån som står 1.5 meter över vattenytan en bit ut på stege…

Kan också säga att stundom var där över 30 pers ute på vattnet i måndags…

• c_c

Medlem
    2 juni, 2004 vid 13:32

Det var första gången jag såg någon använda en stege ute på vattnet…men en jäkla bra idé:

• oskie

Medlem
    2 juni, 2004 vid 15:58

Häftig bild! FLER bilder!!! smile.gif

• clemens

Medlem
    2 juni, 2004 vid 16:00

Du kan ju alltid testa hans bildsida…
    http://www.baconman.nu/cc/

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamn rockar!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.