Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolbom vs andra

• Kolbom vs andra

Publicerad av anonym-anvandare på 27 juli, 2001 vid 20:47

Köpte en Maui Magic bom 220-280 för att det kostar en del med motsv kol. Provade idag. Den verkar både styv och välkonstruerad med flera bra detaljer. Klart, något tyngre än kol blir det men skillnaden i styvhet, det vete sjutton?? Den här bommen var bra! Jag har provat en hel del. Priset ca 2000kr är helt ok. Mkt stadig infästning, bland det bättre jag sett. Alla skruvar övertäckta med krymplast.
    Underteckn har i övrigt inget att göra med företaget. Helt fristående inlägg!!!
    Ev ett alternativ för andra som inte vill lägga alla pengar på bom men ändå vill kunna rigga Formula segel alt andra stooooora riggar.
    Mvh Stefan V

anonym-anvandare svarade 24 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • voodoo

Medlem
    27 juli, 2001 vid 22:32

skillnaden i vikt mellan kol/alu bommar är så gott som obefintlig…styvheten på en kolbom SKA dock vara överlägsen en alubom..

”If you never get hurt, you’re just not radical enough”

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2001 vid 09:12

Det är en jävla skillnad på kol-alu, både i vikt och styvhet….DET KÄNNS!!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2001 vid 15:27

Jag har testat en Radz raceblast 225-270, den var riktigt styv för att vara aluminum, priset låg på 1500, och då är det t8 aluminium, kolbommen jag har att referera till är en fiberspar all carbon 220-268.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2001 vid 17:27

Att tänka på:
    Även surfhandlare kan lägga in inlägg på konfen(…), så anonyma inlägg är lite vanskliga när det snackas prylar(säger jag eftersom jag har en Radzbom och inte kan hålla med till 100%….)
    MVH

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2001 vid 21:31

Jag är inte anonym! Detta är min erfarenhet. Har inget att göra med surfhandlare, har inte ens nämnt vem som för bommen i Sverige. Klart, kolbom är bättre, men för två lakan var den här verkligen helt ok. Har ni pengar så köp kol, jag ville tipsa om ett billigare alternativ. Det finns många hål att stoppa pengarna i! Mvh igen fr Stefan V

• peter-andersson

Medlem
    28 juli, 2001 vid 22:04

Jaha, jag tar på mej förra inlägget, men föregående inlägg av dig känns ju också rätt anonymt, du kanske också är surfhandlare?

///Peter Andersson

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2001 vid 22:06

Ok,sorry Stefan V…men man inser att det är ganska lätt att ragga kunder undercover här på konfen genom att lovorda sin produkt under anonym signatur…
    Sen är det en helt annan fråga om man ska pynta fem laxar på en kolbom…det skulle jag aldrig göra(med min sjabbiga ekonomi)!
    MVH Radzbomägaren

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2001 vid 22:49

Radz är väl som de alla andra alubommar, beslag från NP och Fiberspar etc…men prisvärda är de, har själv en Wave Extreme och den funkar gott…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications