Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kolla er utrustning innan ni går ut
-
nundy;399806 wrote:Borde väl bli mer direkt ju längre de är då det är mindre kvar att töja ut, eller?
Tänk så här….. om du håller i en vanlig liten drake… med 2 meters lina, så reagerar den blixt snabbt… men om du släpper ut mer lina, låt oss säga 30, 50 meter. Hur stor reaktions skillnad tror du att det är då mot 2 meter? 😀
-
HAHAHA, oj jag skulle svara på linorna.. 😛 men jag såg inte att det fortsatte på nästa sida.. :/ sry 😉
-
@eagletech19 400313 wrote:
Tjenare
Jag har sett och läst för många saker nu, så jag vill det ska komma naturligt att byta sina prylar i tid.
Även om linorna kostar en slant så är dom andra detaljerna billiga att byta ut.
Men jag ser det som en billig livförsäkring att ge 1000-2000:- om året när man betalat mycket för sin utrustning.:wink:Hoppas på bra vind i morgon 🙂
/RTjenare
Här kommer listan med reservdelar från Surfers Paradise i Varberg som jag lovade.Utaget från senaste:smile:
Paradise News Nr1 2007. -61- http://www.surfersparadise.nuKitefix ”Allt du behöver, Låda”
Med denna låda i packningen klarar du att laga din kite om olyckan
skulle vara framme. Denna låda innehåller:
Lim- för lagning av bladders, ventiler och väv. Dacrontejp, 2 rullar
för repration av väv och leading edge. Reprationslappar för bladders,
Talk som underlättar urtag av bladders. Rengöringsmedel. Sax och
märkpenna.Rekommenderas. Pris: 449:-Du hittar kitefix produkter hos oss på Surfers Paradise. Kitefix är
företaget som inriktat sig på att ta fram de bästa produkterna
för kitereprationer. Med kitefix i bagen så kan du komma ut på
vattnet igen även om olyckan skulle vara framme. På deras hemsida
http://www.kitefix.com finns detaljerad information om hur du går till väga för att laga din kite.Kitefix Lim och 2 rullar dacrontejp.
För lagning av väv och leading edge. Ger permanent och stark
lagning.Pris: 279:-Kitefix Lim och Bladderreprationslappar
För lagning av skador på bladders och ventiler. Pris: 219:-Kitefix Dacron Tejp
För lagning av duk och leading edge. Superstark tejp.
En rulle (vit eller svart) 79:-. Två rullar (svart + vit) 149:-Kitefix Bladderreprationslappar
För att laga punkterade bladders. Pris 99:-Bladder Rep. Lappa
Cabrinha lagningslappar för
bladders. Pris: 79:-Rep. Lappar kiteduk
Cabrinha lagningslappar för
kiteduke. Självhäftande. Grå.
Pris. 79:-Linoer:
Cabrinha 4x25m 1.299:-
Cabrinha 4x19m 1.199:-
Cabrinha 4x15m 1.099:-
Pat Love 4x25m 999:-
Cabrinha Connector set 69:-Depower:
RRD Chickloop set 399:-
Pat Love Depowerset Evo 1 299:-
Pat Love Depowerset Evo 2 299:-
Cabrinha Depower lina bow 239:-
Cabrinha Depoer powerlock 239:-Bladders:
Cabrinha bladder set one pu. 1000:-
Cabrinha bladder set 1000:-
Cabrinha One pump Le 650:-
Cabrinha L.E Bladder 500:-
RRD One Pump set 1000:-
RRD L.e Bladder 500:-
RRD Le Bladder One pump 650:-Bommar/Tillbehör
Cabrinha Chickenloop 129:
Cabrinha Chickenloop Svivel 149:-Powerdrive Carbon bom 5-L 2.299:-
inkl linor
Recon bom inkl linor 1.999:-
RRD Total depower 5-l 2.399:-
inkl linor
Powerdrive 221 (CB2) 2.999:-
Powerdrive 121(SB2) 2.999:-Bridles
Cabrinha Bridle set komplett 799:-
Cabrinha Pulley bri. (CB2/SB2) 249:-
Cabrinah Pulley enkel – par 199:-
Cabrinha Pulley dubbel – par 349:-Kontakta Surfers Paradise om ni behöver hjälp
Mvh/ Roger Ö
-
Appropå Kitefix, det verkar vara bra skit som de säljer. Här är en film där de klipper itu två kites, för att sedan tejpa ihop dem med sitt lagningskit.
Kiten klarar tuffa krascher.
Nästan, men bara nästan att man tror att det är fejk:http://www.kiteforum.tv/component/option,com_videos/task,show/id,1532/Itemid,30/
-
Ett litet tilllägg..
Kolla även över er sele då och då. Särskilt sömmarna.
Körde med en lånad sele igår. Hörde ett rivljud och plötsligt så hade selen gått sönder och drake, bom och sele seglade iväg mot stranden.
/ O -
@Olek 401374 wrote:
Ett litet tilllägg..
Körde med en lånad sele igår. Hörde ett rivljud och plötsligt så hade selen gått sönder och drake, bom och sele seglade iväg mot stranden.
/ OJepp man ska kolla alla detaljer även dom man har på sig.
Det gäller samma här att kolla sina prylar själv, även om man lånar av andra måste man kolla utrustningen:wink:Ha en trevlig kväll
/Roger -
@Eddie 401366 wrote:
Appropå Kitefix, det verkar vara bra skit som de säljer. Här är en film där de klipper itu två kites, för att sedan tejpa ihop dem med sitt lagningskit.
Kiten klarar tuffa krascher.
Nästan, men bara nästan att man tror att det är fejk:http://www.kiteforum.tv/component/option,com_videos/task,show/id,1532/Itemid,30/
Funkar skitbra enligt egen erfarenhet.
Någon som vet var man kan köpa bara limmet, lite onödigt med ett 300:- kit när man bara vill åt den pyttelilla limtuben?
Enligt rykte sälje Uden sport något liknande lim, någon som testat?
-
@Olek 401374 wrote:
Ett litet tilllägg..
/ OÄr det någon som vet någon som är en fena på att laga sömmar på selar i Malmö-Lund? Det är ju ganska grova selar och påminner mer om häst-sadlar än kläder. Min sele är fortfarande bra men den behöver snart en översyn.
Logga in för att svara.