Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kombination av brädor

• Kombination av brädor

Publicerad av drakmannen på 31 juli, 2007 vid 17:26

Kör på en North Dragon 06 small 133X36 ihop med Switchblade 2 12m2 och de funkar bra när det blåser ordentligt men under 8m/s så har jag svårt att ta höjd med denna brädan. (Väger ca 75kg) Funderar på en Naish CUSTOM WIDE 07 139X46,5 som lättvindsbräda ngn som har provat den? blir spannet för stort mellan dessa två brädor? vill få lite fler dagar på vattnet.

kasimir svarade 18 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • farbrorfraz

Medlem
    31 juli, 2007 vid 17:43

36 i bredd är en smal bräda, men 46,5 är stort. om du vill kunna hålla emot lite om det kommer en vindby så sikta runt 40cm på bredden. längdmässigt är nog runt 135 lagom. sen beror det ju också på rockern och om den är platt eller konkav…

• nilsson

Medlem
    31 juli, 2007 vid 17:46

Det går alldeles utmärkt, när du inte kan hålla kant med den stora brädan är det bra att byta! En renodlad lättvindsbräda skall vara minst 43cm, så den är precis lagom.

• celestial

Medlem
    31 juli, 2007 vid 17:52

Köp en Nobile EXT. Utan tvekan den bästa lättvindsbrädan jag har testat.

• sourra

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 05:35

Är du en riktigt stor kille eller? 8 m/s är fan optimalt när jag kör min tolva. Jag väger 75 pannor, kör en Underground FLX32 och tar höjd som en guuuud.

Edit: Nu kör jag iofs Naish och inte Cabrinha så jag vet inte hur just Switchblade 2 är. Dock hittade jag denna tabell som anger ungefärlig wind range för en 75 kg lätt åkare med okänd brädtyp.

wind_range_switchblade2.png

• pjoter

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 09:10

tror inte så mkt på naishen i lättvind i sverige. mkt rocker å bullig outline.

tycker mer du ska skaffa en spleene session eller kanske nobil ext (inte testat men verkar va uppbyggd ungefär som spleenen). kör en spleene session (141*42) och en spleene rip (122*37) inga problem med överlappningen där. bara tt åka in till stranden å byta bräda när de e dags. sjukt smidigt!

• kasimir

Medlem
    1 augusti, 2007 vid 17:13

Skall dock tilläggas att det förmodligen samma miffo som designar Spleene brädorna som gör myrgrafiken till polackabrädorna Skywalker, inte pimp delux direkt.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kombination av brädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.