-
kombo
Har med stort intresse läst småbrädediskutionerna som ligger gömda under diverse olika trådar… Stackars DrMasse, han har ett delikat problem framför sig…
Nåja mitt problem är det omvända: Förra säsongen körde jag med 3.7-6.5 och en TTmed. Eftersom jag bara körde 6.5 och mindre var brädan ibland lite stor.
Jag har en liten bräda som jag (trots att jag inte seglat den mer än en gång) är nöjd med, nämnigen den smått legendariska TTwaven. På den kör jag 6.5 (Edge) och 4.0-4.75-5.5 (Nalu). Jag förväntar mig inga underverk med 4.0 men det blir iaf bättre än 3.7 och TTmed…
Så till problemet; Är jag nöjd med att bara köra 6.5 och nedåt? Nja. inte riktigt… Alltså vad ska man kompletera med.
1. Stor freestyle 105-115 liter som tar 8.0. En TTmax skulle ju sitta fint. Då kan man även segla 6.5 på den om det är risiga förhållanden.
2. Freeride, typ FD77 eller liknande och 8.5 eller 9.0. Låter kanske vettigare ur ’antaldagarpåvattnet’-synpunkt, man toktrixar kanske ändå inte med ett 8.0?
3. Formula och 9.0-10.0, massa tid på vattnet. Men det känns inte som ’min grej’… Blir kanske stort hopp till 6.5.
För upplysningskull väger jag dryga 80 kilo, seglar mestadels på västkusten
snart vår..
/adde
Logga in för att svara.