Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kompatibilitet RDM mast- segel?

• Kompatibilitet RDM mast- segel?

Publicerad av jhj på 20 augusti, 2006 vid 17:02

Hur viktigt är det att ha samma märke på mast som segel? Jag använder Gaastra segel (Poison samt Grind) och är inne på att byta 400 samt 430 till RDM och då är ju frågan: Hur viktigt är det att ha Gaastras RDM (100% el. 75%) eller fungerar t ex Fiberspar radius RDM (95%) eller andra RDM- master?
    Är Gaastras RDM ”kompatibla” med andra segelmärken om jag nu, mot förmodan, byter ned mig till något annat märke typ NP eller North när det gäller segel?

Någon som vet?
    /Jonas

willyskipper svarade 18 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • lars_k

Medlem
    20 augusti, 2006 vid 17:25

Gaastras master är ganska speciella, mjukare i mitten, dvs mindre toppflex.
    Så för att allt ska funka optimalt bör nog Gaastra-segel köras med Gaastra-master.
    Dock kör brorsan sina Gaastra Poison med Tecnolimits- och Gun RDM-master och det verkar ju funka hyffsat… Jag tror de blir lite bukigare bara eftersom dessa master är rakare mitt på än Gaastras egna master.

• willyskipper

Medlem
    20 augusti, 2006 vid 19:27

Jag tror fiberspar kan funka till gaastra. Kör inte Tonky på fiberspar? Kolla på gaastras forum! Det kan också skilja mellan olika segel av samma märke!

Johan

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kompatibilitet RDM mast- segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.