Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Köp av begagnad utrustning?
-
Köp av begagnad utrustning?
Publicerad av anonym-anvandare på 4 december, 2002 vid 20:35Är lite tveksam till att köpa begagnad utrustning efter som man är rädd för att få skador som man inte upptäcker vid köpet. Men fördelen med begagnat är såklart priset och att man har råd att förnya utrustningen. Är det värt att chansa att köpa begagnat eller ska man satsa på nytt?
anonym-anvandare svarade 22 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Jag tycker helt klart att du ska satsa på beg.-köp. Om du känner dig lite osäker, kan du ju dra med dig en kompis som är bra på brädor, och se om han kan upptäcka fel.
/Anders
-
du säger att du är tveksam till beg . skador gå sönder bla bla . det är ju helt riktigt men en helt ny bräda hos handlare kan också gå sönder efter en timma ,dag . sen har det ju en del med att göra hur duktig du är är du lite nybörjare så köp beg ifall du inte vill hålla på mer så har du inte lagt ut så mycket pengar . jag själv har slutat köpa beg för oftast så skiljer sig det inte så mycket pengar om man kollar in vad folk skall ha för sina race grejor . mitt måttå är nytt är alltid bäst dyrt javisst men jävligt läckert att packa upp hmmmmmmm
-
köp beg. så länge du kan hålle dig från att köpa nytt.. suget efter nya prylar kommer nog så småningom ändå, och då kanske det är för sent..
-
Har bara köpt nytt pga kvalitén och dessutom är de snyggare också..hehe. Börjar inse att man lägger alla sina pengar på windsurfingprylar och snowboardgrejor, och snart ska man börja kita också.Får nog söka hjälp hos sos snart…hehe. Verkar nog som om jag ska fortsätta köpa nya grejor tror jag!
-
Inför säsongen ’02 köpte 4 segel och 3 master via konfen och är väldigt nöjd med både pris och kvalité.
Bestämde mig innan vad jag ville ha (North -01 alt. -02) sedan väntade jag på rätt tillfälle. Hade nog lite tur då Rappe sålde en del helt nya grejjor till ett bra pris. Resterande köpte jag av tävlingsseglare som ville byta märke. -
Har insett en sak: Eftersom jag är fanatiskt beroende av windsurfing, innebär det också att prylberoendet blir därefter. Har förstått att jag ska hellre satsa på nya grejor än begagnat men kul att det kommer fram lite olika åsikter i alla fall. Har bara köpt nya grejor hittils, tur att man är född rik i alla fall!
Och ha med mig någon kunnig vid ett eventuellt brädköp behövs nog inte, har ju surfat ett tag så det ska jag nog klara av misstänker jag. Dessutom har man ju en enormt kunskap inom ämnet…haha. See you duds!!!!
Logga in för att svara.