Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa bräda

• Köpa bräda

Publicerad av Oregistrerad på 13 juli, 2006 vid 03:22

Hej

Jag köpte en Bic Hard Rock 283cm, tror jag det var, för länge sen. Körde lite och lädre mig komma upp i planing och så. Sålde dock kitet efter bara några gånger av nån anledning. Sen dess har det blivit mest wakeboard och andra brädsporter. Nu har vi dock sålt båten pga vidriga bensinpriser och känner att vindsurfing vore kul igen. Nu känner jag mig som en nybörjare igen, var väl säkert 10år sen jag prova sist.

Är intresserad nu av att köpa ett äldre( läs billigare) kit mellan 2000-3000:- max. Har snokat lite på blocket men är ju svårt att veta vad som är bra/prisvärt.

Kit 1: http://www.blocket.se/vi/8651776.htm?ca=14_s

Kit 2: http://www.blocket.se/vi/8728458.htm?ca=14_s (efter lite prutning kanske)

Alla tips som inte innebär inköp av helt nya grejer för 10000:- är av intresse 🙂

svenne svarade 19 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lars_k

Medlem
    13 juli, 2006 vid 05:01

För 2-3000 får du inte så mkt, tyärr.
    Av dessa hade jag nog sagt Kit 1. AstroRocken är hyfsad för en nybörjare, om man inte väger för mkt kan man dra rigg på den. Kit 2 är slalomprylar = svåra. Men allra helst ska du nog försöka hitta en större bräda. Men för dessa pengar blir det antagligen en fet 360 cm lång pråm – halvkul att kajka runt med…
    Kanske skulle du hellre gå en kurs och se om du tycker det är kul fortfarande. Och satsa på moderna grejor isåfall (mkt mer pengar…men mkt mer kul!).

• fredrik-ygge

Medlem
    13 juli, 2006 vid 05:27

Håller med Lars om att det är svårt att få något bra för de pengarna.

Jag skulle nog dock rösta på prutat kit 2. Om du tidigare kommit en bit på väg (haft bräda och planat o.s.v.) och dessutom under uppehållet kört mycket wake (vilket du säkert har glädje av för balans och vattenkänslan) tror jag du hyggligt snabbt är igång med kit 2. Tror du har kul med det längre. Det är ett snäpp modernare.

• Knatte

Gäst
    13 juli, 2006 vid 06:55

Kit två är bra grejer, om än omoderna :tongue:
    Hade själv en Gecko 278 och var nöjd med denna. Men du planar senare jämnfört med nyare prylar. Får du grejerna för halva priset kan det vara intressant. Men mer än 2000 kr eller max 2500 kr skall du inte pröjsa för en bräda och utrustning från -95 eller liknande:ooo:

• svenne

Medlem
    13 juli, 2006 vid 07:10

Finns ju köp & sälj här, med både nyare prylar och bättre priser. Skippa Blocket (trots att Geckon är askul 🙂 )

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications