Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa bräda?

• Köpa bräda?

Publicerad av perrapops på 4 december, 2007 vid 22:13

Hej. Funderar på att köpa en ny bräda, vill ha en schysst freeride bräda från 110 -120 liter, har kikat lite på en F2 Stoke, Exocet cross,Fanatic hawk, Vad rekomenderas?

Vill ha en bräda med bra fert och som är lättgippad, tacksam för tips och råd.

Mvh Per

surfen svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • svenne

Medlem
    4 december, 2007 vid 22:51

Jag skulle utan tvekan köpa en Drops Naked. Jag kör Drops och är skitnöjd, dessutom är de välbyggda och lätta.

• oscar

Medlem
    5 december, 2007 vid 13:14

Bra val allihopa. Cross ska vara lite mer svängig så där får du noga titta på S-cross om du vill ha mer fart. Ta den du tycker är snyggast och har bäst pris. Du kommer garanterat bli nöjd vilken du än tar.

• surfen

Medlem
    5 december, 2007 vid 14:04

@Oscar 432599 wrote:

Bra val allihopa. Cross ska vara lite mer svängig så där får du noga titta på S-cross om du vill ha mer fart. Ta den du tycker är snyggast och har bäst pris. Du kommer garanterat bli nöjd vilken du än tar.

Hallå, har kört dom alla, och alla är kanon brädor! Och jag har en Exocet Cross84-94 svänger runt på en 5öring, riktigt känslig under fötterna och snabb så det räcker och blir över, när jag har den till freeride sätter jag på en liten större fena av freemove karaktär för att ta lite bättre höjd och fart, har kört den med lite mera race betonade fenor för att få lite mera fart, och det får man. Ska du köra i riktiga vågor? på med en riktig vågfena så får du ner farten lite och den känns kanon bland vågorna. En riktigt bra bräda är det. Men prioriterar du farten mer än manöverbarhet så är Fanatic det klara valet den är lite snabbare. Som sagt tre bra modeller, ta den som passar plånboken och som du tycker är snyggast.
    //surfen

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.