Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Köpa Cabrinha i Hong Kong?
-
Köpa Cabrinha i Hong Kong?
Publicerad av jocke_l på 11 oktober, 2007 vid 19:37Skall ner till HK i novermber och funderar på om man kan få tag i Cabrinha-grejer till bra priser. Nån som vet?
christian12345 svarade 18 år sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Fan vad tokigt. Tro det eller ej, jag har uppgifter på det!
Jag var i HK för ett par veckor sedan och ringde runt till de olika förhandlarna. Förhandlarna är ganska konstiga, men de har en NP-importör som går att snacka med. Jag frågade på SB3, men de hade slut på tolvor. Han sa att han snart skulle få hem en massa SB3 i olika storlekar, så han har det säkert när du kommer.
För mig så var det rent av _billigare_ att köpa hos min lokala surf-shop i Jylland. Jag tror inte att du sparar många procent på att köpa i HK. Jag är inte 100% säker att jag kommer ihåg rätt, men jag tyckte att han snackade om $HK10500 för en komplett åtta.
Hur eller hur: killen du ska ringa och snacka med heter, håll i dig nu, Ivan Ho! Fatta kool kina-gubbe som heter Ivanhoe! Du får tag i honom på (852) 2456 6527. Han är trevlig och pratar dessutom bra Engelska.
Kom ihåg att du får lägga +2% om du betalar med kreditkort i HK.
Jag vill anbefalla dig att spendera pengarna på att hänga i downtown och stena bort stålarna på feta drinkar och annat euro-trash i stället. HK rockar fett.
-
Tja, jag försökte, men det gick inte så bra. Det ska väl tilläggas att jag är den sämste i världen på att pruta…
-
Skumt sammanträffande! 🙂
Tack för tipsen, slår snubben en signal när jag är där nere…Generellt sett annars, är det billigt? Elektronik?
-
JOCKE_L;421641 wrote:[..]är det billigt? Elektronik?
Beror lite på vad du jämför med. Jag kollade efter kameror och linser. Jämfört med Sverige är det såklart jättebilligt, men det är inte billigare än USA.
Dessutom så blir det dyrare om man i stället för HK-garanti vill ha internationell garanti på kamerorna.
Logga in för att svara.