• Köpa nytt?

Publicerad av anonym-anvandare på 6 maj, 2003 vid 12:02

Hej
    Har gått en newbie-kurs och vill nu köpa egna prylar. Tvekar dock mellan att köpa nytt o beggat. I början kommer ju draken att utsättas för en del törnar. Är det dumt att utsätta en sprillans ny drake för det? Håller den?
    Kan man få något råd?

Storleken dessutom. Har en mindre bror som även skulle vilja börja. En kompromisstorlek vore 12 m2. Men är det för litet för mig som väger 75 kg? En tanke är att börja med den för mig, och köpa en större (16?) när jag blir bättre.

Synd att allt är så dyrt, det gör ju att man är livrädd för att göra felköp :-((

richi svarade 22 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mav

Medlem
    6 maj, 2003 vid 12:10

tjena kaj!
    självklart slits första draken ganksa mycket, det tar ett tag innan man vet hur man ska handkas med grejerna. det bästa du kan göra är nog att köpa en beg kite som tex en arx från 02 eller 01.
    12kvm låter rimligt. det är inte alls för litet för dig om du väger 75, då kan du vara uppe på brädan vid 7ms utan problem.

lycka till!

/Erik.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2003 vid 12:54

handla inte hos Dacon bara! De har så himla höga överpriser på alt. Från sketen lina till kiten grin.gif grin.gif grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2003 vid 19:49

He he, kul med en Kaj till här på Steffo. Det hör ju inte direkt till vanligheterna att man träffar på en till som heter Kaj. smile.gif

Begagnat kan vara en bra idé om du känner att risken är hög för haverier. Själv köpte jag en Naish Aero 12 tidigt förra våren som första kite (hade också gott kurs innan). Det gick alldeles utmärkt och jag har inte fått en skråma på kiten. Förutom en stukad stortå, lite blåmärken och en lilltånagel som fick rejält med stryk så har jag också klarat mig ganska bra. smile.gif

Eftersom jag numera kränger kites så har jag inte särskilt stort behov av min Aero 12’a längre (har precis fått in 03-kite’sen).

Har även en Naish TT BiDi 5’3″ som jag kommer att sälja när jag får in de nya brädorna om någon vecka.
    Maila mig på kaj@kajtech.nu om du är intresserad av Aero´n och/eller brädan.
    Eller om du är intresserad av en ny Naish eller Flysurfer kite med för den delen. wink.gif

/Kaj

• kitesweden

Medlem
    7 maj, 2003 vid 21:18

Vilken ANONYM beundrare vågar argumentera runt det påståendet ?
    By the way: Vi har just nu fått hem OR´s hela produktsortiment (förutom Outlaw 174) !
    Läs gärna senaste testerna i Kiteworld !
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

• richi

Medlem
    7 maj, 2003 vid 21:22

Hej Kaj! Jag hade nog satsat på en kite runt 15 kvm. Då får du många dagar på vattnet samtidigt som den inte är för klumpig att ha att göra med! Det finns mycket bra begagnat att köpa, men köp inte äldre än -02 för mellan -01 och -02 hände det oerhört mycket. Satsa på välkända märken som Slingshot, Northsails, Naish, Wipika m.m. så kommer du säkert att bli nöjd.

Är du intresserad av nya kites så säljer vi Slingshot!

Gå in på vår sida för mer info…

Mvh

/Rikard

0709-903896

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications