Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing köpa prylar.. nybörjare.

• köpa prylar.. nybörjare.

Publicerad av anonym-anvandare på 29 juli, 2003 vid 16:09

hej!

Behöver lite hjälp att välja vad jag ska köpa.. lite info:

Har lite från och till surfat på min farsas gammla ”pråm”
    sen jag var runt 12 år. Nu börjar jag dock känna suget efter en riktig bräda. att ”vattstarta” verkar vara lite väl avancerat, så brädan ska åtminstånde hjälpligt flyta när jag står på den. själv väger jag ca 70 kg, om det har någon större betydelse.. ska surfa i både sjö och hav så den bör passa de flesta vågtyper (östersund och sundsvall)
    men antar att de så kallade freeride brädorna är det bästa valet? tänkte försöka hitta något begagnat, så jag får väl inte vara allt för kräsen. men om ni kunde hjälpa mig med vilken typ av bräda, och ungeför hur många liter den bör ligga på så vore jag tacksam:)

och hur gammal får den vara, är en bräda frå -95 bara skit eller är det ingen stärre skillnad från en ny bräda.

sen segel… som sagt ska jag segla i norrland så vindarna är ganska skiftande. vill gärna kunna segla utan att det är halvstorm. så frågan är hur stort, ungefär, det ska vara.
    …samma fråga beträffande ålder..

även övrig tips och funderingar mottages med stor tacksamhet! (nån hemsida med nybörjarinfo tex)

/Alke

niklas_s svarade 22 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 juli, 2003 vid 19:41

det skulle behövas en nybörjarsida.!!!!!
    Du kanske får svar från några vänliga skälar här på konfen – problemet är att det finns så mycket att säga som svar på din fråga. Gå till sök-funktionen och leta efter gamla trådar med diskussion om nybörjarprylar.

Om du har råd så köp en bred bräda från de sista 3 åren på runt 140 liter. Runt 95 så hade inte dessa feta brädor kommit så från domåren är det smala grejor som finns.

• niklas_s

Medlem
    29 juli, 2003 vid 21:38

har en seatrend 62a från 99. 272 lång och 62 bred. finns i gbg. 4800 kr är priset just nu men detta ska både sänkas och diskutteras men vet inte me hur mycke ännu.

hör av dig till 0704882665
    Eller mejl: nougat87@hotmail.com

// Niklas

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing köpa prylar.. nybörjare.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.