Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Köpa torrdräkt, laga neopren?
-
Köpa torrdräkt, laga neopren?
Publicerad av perrapops på 11 november, 2007 vid 10:31Tja, Efter att ha varit ute ock kört igår i min på tok för kalla våtdräkt är jag nu på jakt till en torris till ett schysst pris. Vilka rekomenderar ni? Kikade lite på Ascan på surfspot, någon som har någon erfarenhet från denna?
Lyckades få en ganska stor reva på ena våtskon efter ett brutalt kastfall, kan man laga detta?
Tack på Förhand hälsn Per
getwet svarade 17 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Vet inget om Ascan men du borde kunna fixa skon med Liqui Sole.
-
…Jag kör på Ascan! Schysst tycker jag! Det är titanium neopren å sitter som smäcket på mig. Riktigt bra price/performance. Det skall vara tyskt har jag hört å dom brukar väl vara kräsna med kvalitääten tänkte jag så jag slog till tidigare i höstas på en sån. Det blev en Ascan Ice Hawk 5 och 4,5 mm. Dragkedjan sitter horizontellt på ryggen och fungerar riktigt bra att dra själv och man behöver inte konstra med bildörren etc, lätt att få igen själv. Detta är dock ingen renodlad torris, visst är den torr men nog slipper det in lite ibland som på en semidry. Så det är nog en semidry. Jag är nöjd men vet inte mycket om kvaliteten än då jag bara använt den ca 15 gånger å änn är den varm, gå och hel. Bra flex och förstärkta knän i enkelneopren.
http://www.surfspot.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=14&Itemid=41
…köprekommendation från Nomaden
-
Tjenare! Tack för tipsen, angående Ascan Icehawk , funkar den att köra med nu? Inga sömmar som spruckit? Min kompis köpte en neilpryde torris från surfers, sömmarna har börjat spricka upp efter fem gångers användande…
Men tror det blir en Ascan för min del, och som du säger tysk kvalite är ju aldrig fel.
Som sagt tack för tipsen .
-
Jag har en GUL Delta som jag tycker funkar bra så länge det är öppet vatten.
Angående skolagning med liquisole så ska du tänka på hur skon är trasig. Jag lagade en sko vid lilltån och det blev alldeles för hårt och skavde hela tiden så att man fick skölja ur blodet ur skorna efter avslutat pass!
/Håkan
-
Låter inget vidare med din tå. Hemligheten med Liqui Sole är att ha ett tunt lager. Speciellt i kanterna av lagringen ska det vara riktigt tunt. Om inte så blir det som du säger för hårt. Vilket bl.a. kan leda till att materialet runt lagningen går sönder inom kort.
-
….Perrapops; – Inga sprickor i sömmar efter ca 15 användningar. Ser ut att vara riktigt välsydd med små ”patchar” på varje sömnfäste när man kollar på insidan. Helt nöjd med quållyn’ hittills. Körde med den senast för 10 dgr sen ute på Dalarö. Då var den varm och gå och jag diggar speciellt den höga kragen. Enligt mig så kan en våtdräkt inte vara för varm. Kör varmdräckten året om men detta är som sagt ingen torris a’ la NP 4000. Tror nog att det var ett bra köp, den som lever får se:smile: Men jag måste dock slå ett slag för priset men framförallt för surfarna på surfspot.se. Riktigt trevliga med grymt bra service och bra priser. Snabb leverans. Sen att det är så billigt gör att man kan tänka sig köpa mer av dem och det man får för pengarna…
…helt klart köprekommendation av Nomaden!
-
….Nomad. Det låter riktigt bra, har en vän som köper brukar köpa prylar från dom och han får salltid grym service, nu senast när han köpte fena osv, körde dom hem till honom med det utan kostnad.
Och som sagt priserna passar ju perfekt när plånboken inte är sådär överdrivet fet:(Nu har du lyckats övertyga mig om köpet:)
Får bli en beställning av dräkten idag.
Tack för tipsen
-
Oj, oj, oj…shit, de e på egen risk, bara den inte bara tokspricker å skrumpnar ihop totalt den 16:e gången då:laugh: Nä, men jag är tvärnöjd. Den är lite konstig i spännenna längst ned vid foten. Asså, de e ngn enkelneoprenbit som man dubbelviker men sen drar ett kardborrband runt om. Kändes inte helt hundra första gången men det har funkat helt klockrent. Där blir det liksom så tätt som den behöver bli. Sen kör jag höga våtskor till så de blir tätt och bra ändå. Men de e ju alltid bäst att prova. Ja e nöjd och för det priset så kan man köpa ännu mer om ngt pajjar. Håller med, dom var astrevliga och tokflexibla med allt egentligen.. Lycka till och jag önskar dig mycket vind!
/Nomad
-
Haha, nej förhoppninsvis så håller ju den, är inte så kräsen, bara jag inte fryser häcken av mig så är jag nöjd! och bara jag kan få ett par dagar till på vattnet innan vintern är här så är jag helnöjd!
allt är förmodligen bättre än en kall jäkla vår /sommardräkt..brr
nu får vi hoppas på lite sköna vindar till helgen:) -
Varför inte en Neil Pryde elite? Mjuk, skön och otroligt varm.
Logga in för att svara.