Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kopa utrustning i Thailand???

• Kopa utrustning i Thailand???

Publicerad av anonym-anvandare på 2 april, 2005 vid 12:13

Haller pa med en 3 dagars kurs i Hua Hin i Thailand.
    Undrar hur prisvart det ar att kopa utrustning har nere.
    De saljer mest Airush kites.. Har e nagra prisexempel..

Airush Flow 2005 komplett
    12 m2 830$
    14 m2 880$ Beg nyskick 680$ bra skick 600$
    16 m2 940$

BEG Airush flow 2004 komplett

14 m2 500$
    12 m2 450$

Airush Pilot 2005 kompleltt

12 m2 740$
    14 m2 810$
    16 m2 860$

Cabrinha impactvast 120$
    Cabrinha harness 100$
    Cabrinha impactvast med inbyggd harness 175$
    Hjalm 100$

Bradorna varierar fran 450-700$ nya.

Vet inte riktigt vilken storlek pa kiten man ska sattsa pa, bor i stockholm och kommer nog surfa mest dar, och i varberg. har inte koll pa hur starka vindarna ar..
    Bradval kanns det som jag har annu mindre koll pa.. Borde val ga att kopa billigt beg i sverige, istallet for nytt har nere..
    Ar tacksam for alla tips jag kan fa..

Samuel

anonym-anvandare svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • putte

Medlem
    2 april, 2005 vid 12:27

Va nere på KBA’s center i Samui under å¨rsskiftet och fick pröva på lite 05-kites…
    Jag tyckte att Flowen va grymt skön (men så är man ju ett fan av medium-AR kites oxå). Eftersom du är grön, så borde flowen va perfekt, då har du nått att växa i. Piloten är nog snäppet för lätt, men fortfarande ett alternativ om du nu vill ha en mycket lättkörd kite.
    Storleken bör ligga runt 14-16 kvm om du vill ha en bra kite att använda mycket i sthlm.
    En bättre beggad kite här hemma ligger på 6-7 pix, du borde alltså köpa där nere.

Sele är helt ok att köpa där nere, köp bara en som är skön och sitter bra… Impact west är ett grymt pluss, men det är rätt få som använder dem. Samma sak gäller hjälm.

Jag tycker du borde sattsa på en nybörjar vänlig bräda som du köper på plats nere i Hua Hin, då kommer du nog att ha lite användning för den de kommande dagarna oxå. En bra begagnad bräda här hemma kan gå lös på 3 lax
    brädlängden bär inte vara unhder 125 eller över 145, men det beror oxå mycket på bredden vilka egenskaper du får. Som nybörjare bör du ha en hyffsat lång bräda.

Vad jag minns ifrån de kurser jag såg där nere, så var det inget att hurra för, använd din nyköpta utrustning och kör skiten ur dom de kommande dagarna… det behövs!
    grejerna är till för att slitas

Förresten, spana in Cabrinha kites också, de har från 04 ett grymt bra relaunch system som du nog kommer att ha stor användning för

• casper

Medlem
    3 april, 2005 vid 04:45

Tjena Samuel.

Airush skarmarna ar billiga har nere, cabrinha skarmarna skilljer inte sa mycket mot Sverige. Bradorna ar ca en tusing billigare an hemma. Mindre saker ar det nastan samma pris som hemma eller dyrare. Jag ar har i Hua Hin fram till den 13’e, bor pa Condo Chain vid KBA och kor en Gul Cabrinha Nitro 14 och en vit Tablas brada. Hojta till om du vill fraga natt.

• tomw

Medlem
    3 april, 2005 vid 07:16

Hej,

Jag nyligen köpte 2 st WindWing Rage II, en 12 och 17 med bar och linor för 10400sek inkl frakt, skattemannen missade momsen. Kanon modern kites med toppbygge-bättre än många big brands. Tog 14 dagar att få dem levererad. Var så impad att jag köpte 2 till som kommer den 4:e. Dem har en deal med köp en få nästa 1-2 kites med 50-30% rabatt.
    Dem har bra brädor för en billig peng.

Köp en stor beg. bräda
    hemma och kör den 10 sessions och sedan köpa en mindre. då har du en lättvindsbräda och en normalvind bräda.

Blir inte lurad, du kommer behöver minst 2 kites, helst 3, och 2 brädor för att ha ett komplet set-up. Åker man runt vill man ha grejor som behövs. Du står på stranden och tittar på medan du har förstor-förlite kite 3 ggr innan du springer ut och köper ny kites.

Beg. kitesär tok fördyrt här i Svergie. Att sälja en beg. kite för 5-6K är inte klok, när man kan få en ny för det.
    Jag är inte sponsrad, bara en person som försöker hälper andra att hitta bra prisvärda grejor. Blir inte en Brand Victim. Kolla in http://www.windwing.com och windexpress.com för försäljning.

MVH TomW

• nilsson

Medlem
    3 april, 2005 vid 07:17

Utan tvekan skulle jag satsat på 05 flow 16 och 12, Airush lär även ha bra brädserier typ X-Pact.Tror man tröttnar på square brädorna, men X-pact 135 TROR jag är en bra allround bräda om man väger 70-80kg.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2005 vid 12:09

de två största square är bra i lättvind, den minsta suger pung

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kopa utrustning i Thailand???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.