Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köra 5-linors bom med endast 4 linor?

• Köra 5-linors bom med endast 4 linor?

Publicerad av kinetic på 15 april, 2008 vid 11:05

Är det möjligt att skippa ”5-linan”? Det rör sig om en Carbrinha Contra med Powerdrive som har en femte lina fäst i leading edge…Hur påverkas säkerheten om man skippar femte linan? Blir det mindre (eller ingen) depower alls? För tydlighetens skull: det är ingen BOW utan någon slags hybrid…

a-holm svarade 17 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mjersen

Medlem
    15 april, 2008 vid 12:17

har du köpt kiten ny eller beg? Vad jag vet så har väll inte cabrinha 5e lina system på nån av sina drakar? Så om du köpt den begagnad kan det va nån som satt dit den själv av nån anledning.. men säkerhetsmässigt har powerdrive systemet ingen 5e lina

• thorn

Medlem
    15 april, 2008 vid 12:36

Det är bara och fimpa 5e linan om du vill det. det ända som händer är att kiten blir svårare och vattenstarta och så fäster man leashen i den linan också men det är bara och sätta den ngn annan stans. jag har en cabrinha CO2 som hadde 5 linors orginal men jag tappade bort bommen så nu har jag en reacon2 bom med 4a linor till den och det funkar utmärkt.

//Lycka till.

• kinetic

Medlem
    15 april, 2008 vid 17:00

Ja den är köpt ny…Bommen heter ”Powerdrive CS Carbon with frontline and tap-out” (Contra 16.5 2006, ej bow!)

• a-holm

Medlem
    15 april, 2008 vid 21:02

Är det klurigt att sy på en femte lina? har någon provat?

Det är gött att ha om man behöver vattenstarta mycket och gamla ckites har grymt drag för wakestyle…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications