Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort å tjock, anno 2004

• endy

Medlem
    4 september, 2003 vid 08:13

Det är väl bättre att prova först och snacka sen wink.gif
    Alla är skeptiska mot en ny trend som kommer, vissa ”flugor” dör ut andra överlever, inom ws är det såpass ”hård” koll på materialet att jag tror det skulle vara konstigt om det kommer brädor som inte funkar, klart med vissa undantag osv…

• voodoo

Medlem
    4 september, 2003 vid 08:26

Just Starboarden jag nämnt är ju extrem och det finns väl ingen annan som bygger lika brett kontra volym? wink.gif

• endy

Medlem
    4 september, 2003 vid 08:32

Ta t.ex min twister 253/67,3/117 den var väl ”extrem” de året den kom?
    Men visst, det kommer ju alltid till sin spets nån gång, bor man inte på haga eller bara seglar insjö kanske en smalare bräda är ett bättre val

• voodoo

Medlem
    4 september, 2003 vid 08:34

det är betydlig skillnad om man går på de stora brädorna, i detta fallet handlar det ju om de mindre!

• ola-h

Medlem
    4 september, 2003 vid 09:40

Något annat att ta hänsyn till är vad, och av vem, brädan skall användas. Om t.ex. jag skulle köpa en FreeSex 84 så skulle det vara som min stora jättebräda, för superlättvind (relativt sett). Då kanske jag vill ha samma fördelar (som mer bredd ger) som större killar (som kör på större/bredare brädor) i motsvarande vind får.

Jag tror rent principiellt att det inte är samma sak att bygga en hårdvindsbräda till en stor kille som att bygga en lättvindare till en liten. På produktionssidan är det dock alltid så att dessa saker antas vara detsamma. Då blir det, enligt mig, vissa kompromisser för vissa seglare. Freesex är utvecklad av Colin Sifferlin som är relativt lätt. Från vad jag hört är 84:an hans huvudbräda. Om jag inte minns fel hade förresten Nik Baker en 70-72 cm bred bräda redan för ca tre år sedan.

När det gäller tunga kontra lätta seglare är det för övrigt intressant att betrakta AHD’s nya vågisar ”Kauli Pro” som mig veterligen är den första hela linjen designad för/av en relativt lätt kille.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2003 vid 10:15

Var har du hittar infon om RRD?

• voodoo

Medlem
    4 september, 2003 vid 10:37

Tack Ola för dina teoretiska svar, MKT uppskattat wink.gif
    Jag förstod allt om deras minsting det är 96 jag tycker är underlig laugh.gif

• adde

Medlem
    4 september, 2003 vid 10:42

här

/adde

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications