Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › kort snutt med surf på TV4 nyss..
-
kort snutt med surf på TV4 nyss..
Publicerad av JOHN_J_RAMBO på 2 december, 2003 vid 20:02Tycker dem borde ha mera utav V-surfen o sådana sporter på vanliga kanaler.
Det var typ 3sek v-surf, 7sekunder kite..o sedan körde hon iväg till ett bodysurfing ställe.
Fotboll o diverse andra bollsporter kan dem sända 8 ggr i veckan, 1 timma vardera…men en halvitmma v-surf e svårt att ordna in.
Tror nog fan att schack sänds oftare?
Typ när det är stora tävlingar osådana arangemang kan ju dem ta sin jävla boll sports camera o filma lite, göra ett avsnitt o sända det dem gångerna det väl är något.
Fotboll,hockey,golf o pingis mfl,mfl har jag iallafall fått nog av!!!styret svarade 21 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Visst menade du när När & Fjärran när dom var på Fuerteventura?
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst2 december, 2003 vid 20:07m
-
Okey! tänkte väl de, brukar som sagt inte vara så mycket surf på tv

-
iofs så brukar dom större årliga tävlingarna (SM/NM och sånt) visas i teve.
det har väl hänt att det har gått program från wave classic några gånger med om jag inte missminner mej. xray-film eller vilka det är.
visst skulle det vara kul om det visas mer. Men tittarskaran är ju rätt begränsad. Hur skulle det se ut om Boulé spelarna krävde mer sändningstid, och dartspelarna och pingisspelarna och badmintonspelarna eller krocketspelarna. mindre sporter får nöja sej med mindre tevetid. man får vara nöjd med någon överhuvudtaget.
och vad skulle dom isåfall visa för surf? svensk surffilm av klass är rätt svårt att få tag på i så stora mängder som skulle behövas för att sända en halvtimme i veckan eller vad det var du ville.
utländsk surffilm alltför ofta är nog ännu svårare att motivera.
Men vafan. var och varanan surfare där ute sitter ju numera och trycker på varsin DV-kamera. varför inte organisera sej och dra igång ett mindre projekt. om flera surfare tar med sej sin DV-kamera till de tävlingar de åker till, typ svenska cupen och sånt och filmar så mycket man känner för, helst mycket. så borde man kunna få ihop tillräckligt med okej material för att klippa ihop ett avsnitt per tävling på kanske tio minuter (då behöver man rätt mycket råmaterial).
gör en deal med SVT, vi producerar allt inom två veckors tid efter tävlingen och dom får materialet gratis som kan sändas fritt. man får en kontuinitet med surfing på teve och vi surfare får själva en chans att framställa surfingen som vi ser den.
det är ju värt ett försök iallafall. är det nån mer än jag som är pepp?
-
Jag så också programet. Hon skulle ju inte bodysurfat och skulle ju windsurfat istället….
-
låter som en bra idé styret. hade vart fett å få se egenfilmad surffilm på tv. sm på öland nästa år e väl nått bra å filma. nm har ja sett om på ettan en halvtimma. ligger på ftpn
-
aah joo de e alldeles för lite v-surf hmm typ på adrenalin de har me niklas olausson i vinjetten så jag kolla på typ varenda jävvla dryga avsnitt å de hade typ 10 min intervjuv me calle hmm va han nu heter i efter namn ni vet han som gjorde sand mellan tårna… aja så de e dass…

SURF TO THE PEOPLE -
calle nyberg.
fan vad jag vill ha tv4plus.Skulle vara kul och se om det var fler som var ´laddade på att filma lite seriöst.
man måste ju producera själv för att få nånting gjort. de flesta program som sänds är ju inte producerade av kanalen de sänds på.själv har man ju ett projektarbete som sparkas igång snart och jag ahde planerat att göra en surffilm men om fler är peppade på att göra det här så lägger jag mina projekttimmar på det.
krävs ju dock att man är ett gäng så att alla inte behöver åka land och rike runt hela tiden och så man får mycket råmaterial. 8personer producerar ju 8 gånger så mycket material som en person. och ör att det inte ska bli så betungande.
-
Kollade på adrenalin lite igår, det handlade ju om svenska extremsports landslaget, men är windsurfing med i det landslaget???
Jag är på att skapa lite surffilm, har utrustning för att redigera film och en ganska så rejäl hårdisk (100gb). Har även en liten maskin som för över vanlig analog signal till datorn, så man kan använda alla sorters videokamror, gamla som nya. Heller inga problem att spela in från vhs videoband.
Har också en gymnasieutbildning med media inriktning så lite kunskap om filmklipp har ja juh med
-
Jo det är typ en windsurfare med i actionlandslaget har jag för mej. Tror det är nån som kör för medascene eller megamax eller nått sånt. har namnet på tungan och hemma i nått nummer av transition.
då är vi tre pers på än så länge om vi blir fler är jag pepp på att iallafall göra ett försök med att göra nån liten serie om typ svenska cupen.
det lär ju gå att ge bort den till typ viasatsport om det skulle knipa i slutet, dom sänder ju vilken skit som helst. -
Jag skulle kunna tänka mig att hänga på, men har inte projektarbetet förräns nästa år…
-
för bövelen ola. gå till din syo eller nått sånt och säj JAG VILL GÖRA PROJEKTARBETE NU! så donar den lite och så får du klartecken att sätta igång och sno kameror och sånt.
Egentligen behöver man ju inte ta det på den tiden. det är ju bara att köra på fritiden. men om man gör det som projektarbete kan man ju få resebidrag och sånt av skolan vilket jag tänkte försöka dona.
men tanken var ju inte alls att det skulle bli nått sånt. idén klckte jag för att jag tyckte det skulle vara kul att producera lite film och dessutom göra det med en massa folk. så projektarbetsgrejen var bara ett sidospår.
-
Jaja… kameror kan jag låna, jag läser ju rörlig bild för faen… och jag kan fixa tillgång till salarna med final cut pro i skolan….
Så man kan ju samla på sig material iaf.. Man kan ju fixa lite skidåkning å så också, surf e ju svårare att få bra material eftersom 1. det är sällan det blåser 2. blåser det är man själv ute på
vattnet 3. det är oftast lite klent med 22x zoom…Vi får väl fixa nått nätverk så vi kan klabba ihop alltihopa till nån kul film… Så lämnar alla in samma film som projektarbete…
-
Jaa… det e väl det vi får försöka komma runt på någe vänster…
Logga in för att svara.