Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kulor i Cabrinhas minsta bladder

• Kulor i Cabrinhas minsta bladder

Publicerad av surfmc på 25 april, 2005 vid 19:17

Jag köpte en CO2 för ett tag sen och skulle blåsa upp den för första gångem ikväll, pumpen ”läckte” luft när jag sluta pumpa, är det vanligt?
    Det som var mest psykande var när jag skulle pumpa upp den ena minsta bladdern och försökte få den lilla kulan att hindra luften från att åka ut. Den höll inte tätt även om den låg i hålet, vad beror det på, hur åtgärdar man det, det går ju att sätta fingret på när man ta ur pumpen men jag tror att man tappar en del luft.

brickan svarade 20 år sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2005 vid 19:39

Släng kiten! Enda lösningen. grin.gif

• curry

Medlem
    25 april, 2005 vid 19:41

Kulproblemet tror jag du löser genom att ha strutten upp-och-ned när du ska sätta i pluggen.

• surfmc

Medlem
    25 april, 2005 vid 19:56

moget anonym, tack curry för ett seriöst svar

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2005 vid 20:12

Håller med curry. Brukar också vara bra att dra ut pumpen med ett litet bestämt ryck. Och hålla den upp och ner.

• surfmc

Medlem
    25 april, 2005 vid 20:56

Jag skakade den upp o ner så att kulan låg i hålet men det hjälpte inte, jag får testa till helgen igen. Ska nog bli vind fredag i Varberg

• bohm

Medlem
    25 april, 2005 vid 21:16

jag har inga i mina bladders…. funkar fint ändå… man övar ganska snabbt in en teknik som gör så att det inte pyser när man sätter dit korken…

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2005 vid 21:22

är det kulor i andra märken eller är det bara i cabrinhas

• eddie

Medlem
    25 april, 2005 vid 21:22

Svar till:

Jag skakade den upp o ner så att kulan låg i hålet men det hjälpte inte, jag får testa till helgen igen. Ska nog bli vind fredag i Varberg

[/ QUOTE ]

Det är nog så att inte lufttycket blir tillräckligt stort i den minsta bladdern för att kulan skall tryckas fast ordentligt. Hade lite liknande fenomen på min Blacktip 12a

• jezaja

Medlem
    25 april, 2005 vid 22:15

Svar till:

är det kulor i andra märken eller är det bara i cabrinhas

[/ QUOTE ]
    Naish har det o säkert en del andra me.
    Dra ut med ett snabbt ryck så brukar dom hoppa på plats, annars är det bara att plugga som vanligt snabbt, du har väl blåst upp badbollar? smile.gif

• patrikol

Medlem
    26 april, 2005 vid 06:23

Hade själv en Co2 9 kvm minsta bladdern var problem eftersom den tappade luft fort men som redan sagts här upp och ner med rätt teknik så funkar det.
    Att sätta fingret för gör att du nästan inte tappar någon luft alls men det är en teknik som behöver lite träning.
    Dom nya 05 kitesen har utvecklats även på denna front och det är numera inget problem. smile.gif

• brickan

Medlem
    26 april, 2005 vid 07:25

Att det skulle bli bättre med tiden tvivlar jag på.
    Min naish 01 och 02 var det alldrig något problem höll alltid tätt och man behövde alldrig hålla upp och ner konstigt att dom bytte till sämre? Men det gäller ju nästan alla märken.

Surfmc

Var glad för att du har en backventil lär dig användfa den och det blir inga problem.
    Håll upp och ner och skaka lite när du drar loss pumpen so ornar det sig.
    Det kan hända att det fastar sand eller saltrester i hålet där kulan ska täta så kolla det!

• patrikol

Medlem
    26 april, 2005 vid 08:07

Naish har jag aldrig haft några problem med har haft ifrån 02 och framåt det som redan var bra har blivit ännu bättre med Octopussy. Det var Cabrinha 9 kvm som jag hade problem med Naish ventiler har fungerat klockrent i alla dom kites jag haft. Har aldrig behövt hålla någon Naish upp och ner.

• brickan

Medlem
    26 april, 2005 vid 08:59

Stämmer säkert jag har inte pumpat någon senare naish än 02.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kulor i Cabrinhas minsta bladder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.